مهمترین اخبار و رویدادهای موسیقی از یازدهم تا هجدهم خرداد را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته ای که گذشت را می توانید در ادامه بخوانید.

 

تیتراژ های ویژه شب های قدر تلویزیون

 شب های قدر فرارسید و تیتراژ برنامه ها و سریال های تلویزیونی متناسب با حال و هوای این روز های کشور، تغییر کرد.

ماه عسل مانند سال های گذشته، تیتراژی ویژه شب های قدر را آماده کرده است. در دو سال گذشته قطعه ای از محمد علیزاده در شب های قدر پخش می شد که شعر و دکلمه آن با علیرضا آذر بود. امسال هم قطعه ای با صدای ایمان قیاسی و میلاد بابایی  با نام «یادش بخیر» در ابتدا و انتهای برنامه ماه عسل در شب های قدر پخش شد. علیرضا آذر شاعر و دکلمه و بابایی آهنگسازی آن را بر عهده دارند.

 

مناجات محمد معتمدی و ماه عسلی های شب های قدر

 

همچنین تیتراژ سریال «سر دلبران» را در شب های قدر محمد رضا هدایتی خوانده است. این قطعه که «چه دردی»  نام دارد، با آهنگسازی کارن همایونفر و ترانه عبدالجبار کاکایی ساخته شده است.

 

قطعه ای با شعر مولانا و صدای خواننده جوان

قطعه‌ «ره سلامت» با صدای اشكان كمانگری خواننده‌ جوان موسیقی ایران و موسیقی «فرید سعادتمند» به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد. در این قطعه، شعری از مولوی با تنظیم میلاد بیضا و میکس و مسترینگ نوید صالح‌زاده آمده است. این قطعه با اقتباس از فضای فیلم «دلبری» به كارگردانی سید جلال اشكذری ساخته شده است.

 

مناجات محمد معتمدی و ماه عسلی های شب های قدر


«اشكان كمانگری» درباره‌ این قطعه نوشت: «وقتی قرار است مرگ گردنبندی زیبا بر گردن دختر زندگی باشد در بر گرفتن آن‌هم مثل نوشیدن شیر از سینه‌ مادر است همان قدر گرم همان قدر گشوده به دنیایی دیگر پر از شگفتی... زندگی بزرگوارانه تو طی سالهای كودكی تا جوانی من ترجمان عشق ، گذشت و ایثار بود و چه غریبانه به دنبال همسفرت رفتی. امروز سالگرد رفتن تو ، طوبای زندگی من ، همه آنچه به آن مؤمن بودم و ماندم، مادرم! پیشكش.»‌

 

مناجات خوانی محمد معتمدی منتشر شد

آلبوم «مناجات» تازه‌ترین اثر محمد معتمدی به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر شد. این آلبوم شامل ده قطعه در دستگاه‌های موسیقی ایرانی است. اشعار قطعات از شعرای بزرگی چون سعدی، هلالی جغتایی، جامی، مولوی، علامه فیض کاشانی، وحشی بافقی و حافظ انتخاب شده‌اند و حال و هوایی مناجات‌گونه دارند. در این اثر از ساز استفاده نشده و اشعار فقط به صورت آواز اجرا شده‌اند که این امر بر فضای خاص عرفانی و معنوی اثر می‌افزاید.

 

مناجات محمد معتمدی و ماه عسلی های شب های قدر

 

پردرآمد ترین موزیسین های دنیا

مجله‌ آمریکایی «فوربز» در سراسر دنیا با لیست‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی و... منتشر می‌ شود. این مجله مشهور به تازگی، رتبه‌بندی پردرآمدترین موسیقی‌دان‌های سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که در ادامه می توانید آن را مشاهده کنید.

 

مناجات محمد معتمدی و ماه عسلی های شب های قدر



1) دی‌دی: با ۱۳۰ میلیون دلار در صدر فهرست پردرآمدترین موسیقی‌دان‌های دنیا قرار دارد. شان کامز به یاری تور «Bad Boy Family Reunion»، قرارداد تبلیغاتی و فروش یک‌سوم سهام شرکتش «شان جان» به مبلغ ۷۰ میلیون دلار، به رتبه‌ نخست این فهرست دست‌ یافته است. این رپر آمریکایی آمیزه‌ای از کاریزما، هوشمندی و فن اجرا را دارد و همین ویژگی، او را به قله‌ امپراتوری موسیقی، مد و لباس، تلویزیون و... رسانده است. اما خود او در گفت‌وگو با فوربز باور دیگری دارد: «من آدم متوسطی هستم. در ۱۲ سالگی وارد دنیای کسب‌وکار شدم و از پخش روزنامه و کار در دستشویی‌ پمپ‌بنزین شروع کردم. حتی رقاص صحنه و آرایشگر هم بوده‌ام. در واقع همه کار کرده‌ام تا خود را به این صنعت نزدیک‌تر کنم.»

2) درِیک: ۹۴ میلیون دلار، این ستاره‌ کانادایی -که در دوازده ماه گذشته، بیشترین نرخ استریمینگ را در جهان داشته بخش عمده‌ای از درآمد خود را از تور برنامه‌ «Boy Meets World» به‌دست آورده است.

3) دویکند: ۹۲ میلیون دلار، با حدود ۵/۵ میلیارد استریم در دو سال گذشته و سودی بیش از ۱ میلیون دلار در هر یک از اجراهای آخرین تورش، «آبل مکنن تسفی» سهم چشم‌گیری را در اقتصاد موسیقی نو داشته‌ است. او در گفت‌وگو با فوربز گفت «موزیسین‌ها آن‌طور که ما در دوران طلایی از موسیقی پول در می‌آوردیم، پول نمی‌سازند.»

4) کولدپلی: ۸۸ میلیون دلار، پاپ - راکرهای انگلیسی، تور خود با عنوان «سر پُررویا» را در بهار آغاز کرده‌ و در مکان‌ها و استادیوم‌های بسیاری در شهرهای جهان اجرا داشته‌اند که به صورت متوسط در هر شهر ۵ میلیون دلار سود داشته‌ و بیشتر درآمد زندگی حرفه‌ای آن‌ها از این راه بوده است.

5) گانزاند روزِز: ۸۴ میلیون دلار، شاید عجیب به نظر برسد اما راکرهای افسانه‌ای با تورهای خود در پنج قاره به عرصه‌ رقابت بازگشتند و توانستند بدون آنکه قرارداد تبلیغاتی قابل‌توجهی داشته باشند، درآمد خارق‌العاده‌ای کسب کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.