همایش شب بخارا برای نخستین بار و با هدف معرفی و شناساندن وحشی بافقی شاعر فرهیخته و بافقی تبار، به میزبانی شهرستان بافق برگزارشد.

شب بخارا شبی برای معرفی وحشی بافقی در بافقبه گزارش خبرنگار حاضر در محل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد همایش شب بخارا برای نخستین بار و با هدف معرفی و شناساندن وحشی بافقی شاعر فرهیخته، با حضور جمعی از مسوولان وعلاقمندان وحشی بافقی در سالن کمال الدین وحشی بافقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

میهمانان محمدکاظم کهدویی، سید محمود الهام‌بخش، حسین مسرت و علی دهباشی در این همایش، در رابطه با وحشی بافقی سخنانی را ارائه کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق در این همایش بر ضرورت ایجاد بنیاد وحشی بافق تاکید کرد و گفت: دبیرخانه بنیاد تشکیل و در حال حاضر اساسنامه آن نیز در حال نگارش و تدوین است.

حسین ارجمند هدف از تشکیل بنیاد‌های فرهنگی را بزرگداشت مفاخر و مشاهیر ایران زمین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم نخستین اقدام بعد از تصویب شورای وحشی بافقی است، خاطر نشان کرد:این شخصیت بین‌المللی و صاحب سبک مانند دیگر شعرای بزرگ ایرانی نیازمند شناخته شدن در سطح کشور است ولی تاکنون پرداختن به این شخصیت بزرگ مغفول مانده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق بیان کرد: هر گاه از یاد و نام مفاخر دور شدیم خسارات جبران ناپذیری به فرهنگ وارد شده است.

سردبیر مجله بخارا نیز در این ایین با اشاره به اینکه گرامیداشت و بزرگداشت فرهنگ ایران باعث ایجاد جریان فرهنگی در جامعه می‌شود گفت:مجامع هنری را باید در این راستا تشویق کرد که به مناسبت‌های گوناگون اقدام به برگزاری مراسم‌هایی در رابطه با بزرگداشت مفاخر خود کنند.

علی دهباشی دررابطه با وحشی بافقی بیان داشت:وحشی بدون تردید یکی از چند شاعر درجه اول زبان فارسی است.

انتهای پیام / ا
برگزاری همایش شب بخارا در بافق

برچسب ها: وحشی بافقی ، شب بخارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.