وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو هرگز به دنبال بازگشت به گروه ۸ نبوده، بلکه همواره در پی چارچوب‌های دیگر همکاری تجاری مانند اجلاس شانگهای، بریکس و گروه ۲۰ بوده‌ است.

هرگز نخواسته‌ایم به گروه ۸ برگردیم/شکلهای دیگر همکاری تجاری منافع ما را تأمین می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه به پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای بازگشت به گروه کشورهای صنعتی واکنش نشان داد.

به نقل از خبرگزاری روسی «تاس» سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگویی تلویزیونی در واکنش به  پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی موسوم به «گروه ۸» تأکید کرد: روسیه هرگز درخواست اجازه بازگشت (به گروه ۸) را ارائه نداده‌ است.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: هنگامی که شرکای غربی ما تصمیم گرفتند که به فرمت گروه ۷ برگردند،‌ ما اقدام آنها را پذیرفتیم و از آن زمان به بعد در حال کار بر روی چارچوبهای دیگر همکاری بوده‌ایم. وی در ادامه تأکید کرد: سازمان همکاری‌‌های شانگهای، بریکس، و گروه ۲۰ رویکردهای ما را تأمین می‌کنند.

روسیه پیش‌تر عضو گروه هشت بود، اما پس از الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ به خاک خود، عضویتش در این گروه به تعلیق درآمد و نام این گروه به گروه ۷ تغییر پیدا کرد.فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس، اعضای اروپایی و ژاپن، آمریکا و کانادا اعضای غیراروپایی  گروه۷ یا « جی-۷ »هستند.

 دونالد ترامپ روزهای پیش از برگزاری نشست اخیر گروه ۷ در کِبِک کانادا و در سخنرانی خود در این نشست پیشنهاد بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی را مطرح کرد که  با مخالفت شدید دیگر اعضای گروه ۷ و برخی از مقامات دولت پیشین آمریکا مواجه شده‌ است.

وزیر خارجه روسیه در خصوص ساختار گروه ۲۰ افزود: اولتیماتوم در گروه ۲۰ کافی نیست، هر کشوری باید دیگر کشورهای را متقاعد کند، گروه ۲۰ سازوکاری برای توافق جمعی است و من معتقدم که در آینده این چارچوب بسیار موفق خواهد بود.

انتهای پیام/

واکنش لاوروف به پیشنهاد ترامپ درباره بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار