کشف فسیل دندان ماموت در بیله سوار

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: دو قطعه فسیل دندان و قطعاتی از عاج و فک و آرواره فیل ماموت در شهر بیله سوار استان اردبیل کشف شد.

طاهره افتخاری، مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: این فسیل ها مربوط به فسیل های کواترنر است.

وی افزود: با توجه به اینکه فسیل های مشابهی نیز در کشور جمهوری آذربایجان کشف و گزارش شده است، یکی از اولویت های مطالعاتی، بررسی روند مهاجرت و تعیین زادگاه این فیل ها در زمان حیات خواهد بود.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست، گفت: این سازمان مصمم است با انجام مطالعات مشترکی با جمهوری آذربایجان به این موضوع پرداخته و زیستگاه این موجودات عظیم الجثه را در ایران مشخص کند.

افتخاری با بیان اینکه دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی ، با همکاری محیط زیست اردبیل و با توجه به اهمیت فسیل های یافت شده، برای بررسی منطقه و جمع آوری و مطالعه این فسیل ها  اقدام کرده است، یادآور شد: مطالعه این نمونه ها فصل جدیدی از معرفی فسیل های مهره داران به ویژه فیل ها را باز خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

کشف فسیل دندان ماموت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.