نخستین مجمع سلامت شهرستان میبد با حضور باهدف ارتقاء شاخص‌های سلامت اجتماعی در میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حاضر در محل  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛فلاح فرماندار میبد در این جلسه با بیان اینکه اهمیت مقوله سلامت برهیچ کس پوشیده نیست گفت:برای ارتقاءشاخص‌های سلامت اجتماعی، همه نهاد‌ها و صاحبان صنایع و خیرین باید دست به کار شوند.

حسین فلاح افزود:امروز بخش مهمی از تولید ناخالص کشور‌ها را مقوله سلامت می‌بلعد درحالی که می‌توان با ایجاد مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگ خود مراقبتی، شاخص‌های سلامت مردم را ارتقاء و هزینه‌ها را کاهش داد.

لطفی معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این جلسه، تشکیل مجمع سلامت دراستان و شهرستان‌ها را ساختارجدید در حوزهسلامت درکشور خواند و گفت:این مجمع فرصتی برای هم اندیشی ویافتن راهکار‌هایی برای حل مشکلات نظام سلامت است.

لطفی با تاکید بر اینکه وجه مهم این جلسه این است که نگاه‌ها را به سلامت تغییر دهیم و با نگاه اجتماعی به جامعه، ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، ارزشی و اجتماعی منطقه را شناسایی و برای حل مشکلات نظام سلامت تلاش کنیم افزود:درحال حاضر نگاه همه ما به سلامت نگاه تک بعدی است درحالی که سلامت تنها بعد جسمی نیست و سلامت چهار بعد دارد که و بعد‌های روانی، اجتماعی و معنوی سلامت مغفول مانده است.


انتهای پیام/ ا

برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.