مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان در راستای ارتقا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه هدف تلاش کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ از معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان خواست در راستای ارتقا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه هدف تلاش کنند.

جلیل  عفتی بر ضرورت گسترش خدمات بهزیستی در بخش غیردولتی تاکید کرد و افزود: هر چه خدمات بهزیستی را در دل مردم ببرید همکاری و مشارکت بیشتر خواهد بود.

وی با اعلام این خبر در جلسه شورای اداری بهزیستی استان یزد با اشاره به رشد ۱۰ درصدی مستمری مددجویان گفت: پیش‌بینی شده است که یارانه ۳ دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی شود.

عفتی افزود: ۵۰ هزار سهم از این محل پیش بینی شده است که براین اساس پشت نوبتی‌های بهزیستی وارد چرخه خدمات می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزایش ۲۰ درصدی بودجه بهزیستی را در سال ۹۷ یادآور شد و گفت: ۱۳ درصد رشد اعتبارات بهزیستی در لایحه دولت و ۷ درصد در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اثربخشی خدمات بهزیستی تاکید کرد و گفت: در کلیه حوزه‌های خدمت رسانی به جامعه هدف می‌بایست به سمت جلو حرکت کنیم و فقط به داشته‌های فعلی اکتفا نکینم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد مراکز غیردولتی را شرکای کاری بهزیستی دانست و گفت: فرایند نظارت بر فعالیت این مراکز و موسسات می‌بایست در جهت ارتقا سطح کیفی خدمات باشد.

وی در خصوص تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی برای جامعه هدف گفت: بهزیستی صرفاً توزیع تسهیلات نمی‌کند بلکه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف مدنظر است.

عفتی، بهزیستی را تخصصی‌ترین و محوری‌ترین دستگاه حوزه اجتماعی کشور دانست و گفت: در قانون برنامه ششم توسعه نیز بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی معرفی شده است.

وی با اشاره به فعالیت بهزیستی در حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی گفت: مرکز دادگاه درمان مدار اعتیاد تنها مرجع پذیرش معتادین و مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی تنها مرکز پذیرش موارد مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در سطح استان است و بهزیستی آمادگی خدمت رسانی در این حوزه‌ها را به صورت تخصصی دارد.

 عفتی رویکرد بهزیستی در شبه خانواده را رفتن به سمت خانواده دانست و اظهار داشت: تسریع روند واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی مدنظر بهزیستی است چرا که باور داریم بودن کودکان در کنار خانواده بهتر از حضور آن‌ها در بهترین مراکز شبه خانواده بهزیستی است.

وی متولی پرورش و تربیت کودکان زیر ۶ سال را بهزیستی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش نمی‌تواند مهدکودک را هدایت کند چرا که تفکر آن پرورش، رشد و بالندگی کودک نیست.

انتهای پیام/ ی

مشارکت مراکز غیردولتی  برای خدمت رسانی مددجویان بهزیستی

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار