گوشه‌ای از زندگی نامه شهید كریم بایستی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید كریم بایستی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید كریم بایستی در سال1345 در روستای دشت قوره از توابع شهرستان نقده در یك خانواده مذهبی و متدین دیده به دنیا آمد. شهید دوران كودكی را در كانون پر از مهر و محبت خانواده سپری كرد تا اینكه در سن6 سالگی برای كسب علم و دانش وارد مدرسه ابتدائی شد. وی به دلیل فقر شدید مالی خانواده پس از دو سال ترك تحصیل نمود و در كنار دیگر اعضا خانواده برای امرار معاش و گذران زندگی به فعالیت كشاورزی پرداخت. اراده و پشتكار او و صبر و شكیبائی در برابر سختی ها و مشكلات او را یك مرد شجاع و فداكار به بار آورد. فردی پاك و باصفا بود كه دیگر جوانان روستا صمیمیت و مهربانی او را سرمشق خود قرار داده و هنوز هم خاطرات شیرینی از آن شهید بزرگوار را به یاد دارند.
هر چند كه آن شهید به اندازه كافی تحصیل نكرده بود، ولی برای جوانان روستا در حكم یك مربی دلسوز بود. او محبوب روستای دشت قوره بود و حتی بزرگان روستا ایشان را مثل فرزندان خود دوست داشتند.
شهید كریم بایستی اغلب در مسجد حضور داشت و بسیار به مسائل دینی حساسیت داشت و جوانان را همیشه به انجام فرائض دینی فرا می خواند. قرآن را نزد روحانی روستا یاد گرفته بود. آموخته های خود را به دیگران یاد می داد و اغلب بچه های روستا را به دور خود جمع می كرد و آنها را نصیحت و نحوه خواندن نماز و گرفتن وضو را به بچه های روستا یاد می داد. سختی های زندگی او را محكم و استوار ساخته بود. در جریان انقلاب اسلامی این شهید بزرگوار پرچمدار مبارزه علیه رژیم و گروهكهای ضدانقلاب در روستای خودشان بود. همیشه مواضع عناصر ضدانقلاب و گروهكهای وابسته به استكبار جهانی را برای جوانان تشریح می كرد. وی می گفت كه جمهوری اسلامی حكومت مستضعفان است و راه رهبر انقلاب ادامه راه انبیاء و امامان است و بر همه واجب است كه از انقلاب اسلامی دفاع كرده و از دستورات و اوامر ولی فقیه اطاعت كنیم.
شهید با بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران همكاری داشت و هرگونه تحركات ضدانقلاب را در روستای خودشان گزارش می كرد. چندین بار قصد اعزام به جبهه را داشت. وی به دلیل فقر مالی خانوادگی كه به حضور ایشان در خانه نیاز شدیدی بود، از رفتن به جبهه منصرف می شد. ولی شوق مبارزه با دشمن او را وادار كرد تا زودتر از موعد مقرر به خدمت سربازی برود.
شهید پس از اینكه آموزشهای لازم را گذراند، به خط مقدم جبهه رفت و در عملیاتهای مختلف شركت نمود. هر بار كه به مرخصی می آمد، از دلاوریها و فداكاریهای سپاهیان اسلام برای دوستان و جوانان روستا تعریف می كرد و از خاطرات شیرین خودش صحبت می كرد. او عاشق شهادت بود و آرزوی نهائی او شهید شدن در راه خدا و دفاع از انقلاب اسلامی بود. چنان كه به خانواده محترم خود توصیه كرده بود كه بعد از شهید شدن من هیچگونه اشكی برایم نریزید، زیرا من خون خود را در راه خدا اهدا كردم و خونی كه در راه خدا ریخته شود حق است و نیازی به ناراحتی ندارد. سرانجام در تاریخ67/4/22 در منطقه فكه گلوله خمپاره به سنگر ایشان اصابت كرد به شهادت رسید.

انتهای پیام/

زندگی نامه شهید كریم بایستی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار