گوشه‌ای از زندگی نامه شهید منصور بدری یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید منصور بدری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید

شهید منصور بدری سال 1339 در خانواده‎ای مستضعف در روستای محمدیار در یك خانواده مذهبی به دنیا آمد. در سن 7 سالگی وارد دبستان شد و پس از گذراندن دوره ابتدائی و راهنمائی وارد دبیرستان شد در سال 61 موفق به اخذ دیپلم شد. او كه مدرك تعلیم و تربیت را به امضا رسانده بود، برای تكمیل آن و اثبات انگیزه اسلام خواهیش كتب مذهبی را وسیله‎ای برای تقرب و تلطیف روح مذهبی‎اش برگزید.

از همین راه صراط آینده را تصویر نمود و راه ولایت در پیش گرفت. در اوج‎گیری انقلاب اسلامی ایران در راه‎اندازی تظاهرات در راهپیمائی ها نقش موثر خویش را به اثبات رسانده بود.

او فرزند درد و محنت بود و عامل این فقر را به خوبی می‎شناخت. به این جهت لبه تیز شمشیر خویش را درست به هدف نشانه گرفت و بر علیه رژیم ستم شاهی پرچم عدالت برافراشت تا اینكه به همت و تلاش مردم آزاده شاهد فروپاشی رژیم منحوس شد و نهال عدالت در كشور شهیدان بارور شد.

بعد از پیروزی انقلاب هنگامی كه صدام این نوكر بیگانه‎ مرزهای ایران را با ارتش مزدوری در می‎نوردید داوطلبانه به وادی ایثار و شرف روانه شد و در كنار رزمندگان به دفاع از آرمان های انقلاب پرداخت و بعد از بازگشت از جبهه در بنیاد مسكن انقلاب اسلامی مشغول به كار شد تا در امر خانه‎سازی برای محرومین و مناطق جنگ‎زده تلاش نماید.
در سال 62 جهت دیدار از برادران رزمنده و پشتیبانی تداركاتی به منطقه حاج عمران اعزام شد و این زمان مصادف با عملیات والفجر 2 لشگر اسلام بود. او كه فریاد مظلومیت امت را شنیده بود او كه در وادی همت غیرت جوانمردان شنیده بود.
او كه در صف با یزیدیان پرچم اسلام را در سینه رزمندگان در اهتزار دیده بود، در حال و هوای كربلا بر اثر اصابت تركش خمپاره به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید منصور بدری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار