مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: 16تیم به منظور مهار آتش در مناطق زیر نظر این سازمان در استان کرمانشاه تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با شروع فصل گرما احتمال بروز آتش سوزی در مراتع و دشت ها افزایش پیدا می کند و در صورتی که این آتش سوزی های احتمالی مهار نشود، بخش اعظمی از پوشش گیاهی و جنگلی منطقه از بین خواهد رفت.
وی گفت: بارندگی های امسال پوشش گیاهی در دشت ها و جنگل ها را افزایش داده است که با گرم شدن هوا و خشک شدن این گیاهان احتمال آتش سوزی در دشت ها و مراتع استان نسبت به سال های گذشته بیشتر است.
یاوری افزود: به منظور مقابله با هرگونه آتش سوزی در اراضی تحت کنترل این سازمان، 16 تیم مهار آتش را در سراسر استان تجهیز کرده ایم.
وی افزود: از این تعداد سه تیم در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سراسر استان ساماندهی شده اند و در صورت بروز حوادث احتمالی به یکدیگر ملحق خواهند شد.
یاوری گفت: همچنین در این طرح از افراد بومی منطقه به منظور مهار آتش و رصد منطقه نیز استفاده خواهد شد تا بتوانیم آتش سوزی ها را در کوتاه ترین زمان ممکن مهار کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

از افراد بومی منطقه به منظور مهار آتش استفاده خواهد شد

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.