رئیس نهاد نی گفت: حضور طالبان در شهرها در ایام آتش بس، سبب سانسور در رسانه‌ها شده است.

حضور طالبان در شهر طی ایام آتش بس به آزادی بیان لطمه زده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس نهاد نی، نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان امروز (چهارشنبه 30 جوزا) طی یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که حضور طالبان در شهرها در ایام آتش بس، سبب سانسور در رسانه‌ها شده است.

وی گفت: دولت باید برای جامعه رسانه ای تضمین کند که حضور  افراد وابسته به گروه طالبان مانع آزادی بیان در این کشور نمی‌شود.

این نهاد پس از آتش بس سه روزه گروه طالبان با دولت افغانستان و حضور افراد وابسته به این گروه در شهرها و پایتخت این کشور، با ارائه پرسشنامه ای به خبرنگاران و مسئولان رسانه ها در ولایت‌های کابل، قندهار، هرات، بلخ و ننگرهار، اثرات آتش بس میان دولت و طالبان بر آزادی بیان و رسانه‌ها ارزیابی کرده است.

یافته‌های این تحقیق نی نشان می‌دهد که حضور افراد وابسته به گروه طالبان شهرها در ایام آتش بس سبب خودسانسوری رسانه‌ها شده است.

آقای خلوتگر تاید کرد: نتایج تحیق نی حاکی از آن است که حضور گسترده افراد وابسته به گروه طالبان در شهر‌ها سبب نگرانی شماری از رسانه‌ها شده و شماری از خبرنگاران معتقد بودند که هیچ تضمینی از سوی دولت در روزهایی که افراد طالبان در شهرها حضور داشتند وجود نداشت، بنابراین آنها در برخی موارد در گزارش‌های خود دست به خود سانسوری زده اند.

وی افزود: دولت افغانستان مکلف است که در جریان گفتگوهای صلح موضوع آزادی بیان را به عنوان خط قرمز در نظر بگیرد و تضمین کند که هر نوع گفتگو و در نهایت تحقیق مسئله صلح با مخالفان مسلح دولت، به آزادی بیان صدمه ای نمی زند و مانع حضور بانوان در رسانه ها نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نهاد نی ، طالبان ، سانسور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.