به مناسبت هفته محیط زیست بیش از 600 عدد تراکت تبلیغاتی با شعار ما به کیسه های پلاستیکی نه می گوییم در فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ مواد غذایی استان کرمانشاه توزیع شد.

فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه همه روزه تعداد بسیار زیادی کیسه های پلاستیکی توسط فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود این اقدام در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی و حذف کیسه های پلاستیک صورت پذیرفت.

وی گفت : متأسفانه کیسه های پلاستیکی، به دلیل ارزان، بادوام، سبک، کاربردی و بهداشتی بودنشان برای حمل مواد غذایی و دیگر کالاها، در میان فروشندگان و نیز مصرف کنندگان بسیار محبوب شده و این امر سبب شده است که زنگ خطر برای محیط زیست به صدا در آید.

یاوری افزود : کیسه های پلاستیکی از مواد شیمیایی مختلف و عمدتاً سمی مانند زایلن، اکسید اتیلن و بنزن ساخته می شوند که بعنوان منشاء انواع بیماری ها و اختلالات در انسان ها شناخته شده اند.

وی افزود : آنها نه تنها اثراتی منفی بر سلامت انسانها و حیوانات دارند، بلکه می توانند منجر به آلودگی هوا شده و درنهایت باعث آلودگی آب و تهدیدی دیگر برای انسانها، حیوانات و گیاهان شوند.

یاوری گفت : برای برخورداری از یک محیط زیست پاک و سبز و سالم، مردم باید تلاش کنند هر زمان و هر جا که امکان پذیر است از جایگزین ها همچون کیسه های پارچه ای و با دوام و چندبار مصرف بجای کیسه های پلاستیکی استفاده نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

ترویج فرهنگ زیست محیطی و حذف کیسه های پلاستیک

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.