به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چند هفتهی اخیر تعدادی از مشترکان همراه اول در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان گلایه کردند که در مواردی مانند بستههای اینترنت و نحوهی محاسبه تعرفه آن، فعال یا غیرفعال کردن سامانهها و ... دچار مشکل هستند. از همین رو باشگاه خبرنگاران جوان با شاهین آرپناهی مدیر کل ارتباطات همراه اول گفتگویی داشت تا این مشکلات را بررسی کند. در ادامه این گفتگو را میخوانید.
ما دغدغه داریم و اطلاع رسانیها، تبلیغات و تلاشهای زیادی را انجام دادهایم تا مشترکان ما از "بسته"های اینترنتی استفاده کنند که دلیلاش هم این است که استفاده از بستههای اینترنتی همراه مقرون به صرفه است. یکی از کارهایی که در این راستا انجام میدهیم این است که بستههایی که مشترکان استفاده میکنند در پایان مدت زمان یا در پایان حجم بسته مجدد برای مشترکین شارژ میشود که این خیلی به نفع مشترکان است؛ پیام های اطلاع رسان هم در این زمینه ارسال می شود.
در مقطع فعلی که این مشکل اصلاً وجود ندارد اما در زمانی که در حال ارتقای زیرساختهای نرمافزاری به سیستمهای جدید بودیم، مواجه شدیم با این مسئله که بسته برای بعضی از مشترکان فعال نشده باشد که در این موارد تمام حجم استفاده شده مشرکان در آن مقطع زمانی به طور کامل با تعرفه ارزانترین بسته ما محاسبه شده است. این خطا فقط در فعال یا عدم فعال شدن بسته رخ داده و هیچ خطایی در تراکنش مالی رخ نداده است اما با این حال اگر مشترکی وجود داردکه فکر میکند چنین خطایی در محاسبه تعرفه وجود دارد، میتواند با 9990 تماس بگیرد تا همکاران ما مشکلش را حل کنند.
این موضوع به عنوان یک مشکل بزرگ یا یک اپیدمی وجود ندارد، همانطور که گفته شد در مقطعی این مطلب وجود داشت که از نظر تعداد برای افراد زیادی از مشترکان این مشکل ایجاد شده بود، در نتیجه حجم ریالی خیلی سنگینی به مشترکان برگردانده شد تا مطمئن باشیم هیچ مشترکی نداریم که هزینه آزاد برایش محاسبه شده باشد. به خاطر همین نکته ما اطمینان خاطر داریم مشترکانی که باید از بسته استفاده میکردند، اینترنتشان را به صورت آزاد برایشان محاسبه نکردیم و این مورد تنها برمیگردد به مقطع زمانی ارتقا زیرساختهای اپراتور و در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد.
سامانه هواداری از تیم ملی فوتبال 9090 متعلق به همراه اول است و با افتخار اعلام میکنم سامانه 9090 همراه اول حامی تیم ملی فوتبال کشور است؛ حدود 5 سال است که اپراتور همراه اول حامی اصلی و رسمی تیم ملی فوتبال کشور است. تعداد زیادی از هموطنان ما در حمایت از تیم ملی به عضویت در سامانه 9090 درآمدهاند و مبالغی که برای عضویت در این سامانه توسط مشترکان پرداخت میشود در اختیار فدراسیون فوتبال و تیم ملی قرار می گیرد.
در خصوص چگونگی لغو سامانههایی نظیر 9090، مشترکان غیر از اینکه میتوانند به همان سامانه پیامک بفرستند، برای لغو تمام سرویسها، این امکان وجود دارد که از سامانه #800* هم برای شناسایی و لغو استفاده کنند. البته من به مشترکان توصیه میکنم که نرمافزار "همراه من" را نصب کنند؛ این یک راه ساده، مطمئن و بدون هیچ پیچیدگی برای همه مشترکان همراه اول است تا بتوانند سرویسهای مختلفشان را در لحظه ببینند و در هر لحظه بتوانند بالانس شارژشان یا وضعیت لحظهای پرداختشان را رصد کنند. همچنین سرویسها را اگر بخواهند لغو کنند به راحتی می توانند این کار را انجام دهند و امکانات متنوع دیگری نیز وجود دارد. سرویسهای مختلف به طرق مختلف امکان لغو دارند ولی یک راه مطمئن برای اینکه مشترکان هم بتوانند سرویسهایی که برایشان فعال است را ببینند و هم بتوانند آنها را لغو کنند، اپلیکشن "همراه من" است.
مدیر کل ارتباطات همراه اول در خصوص چگونگی حل مشکلات موردی که برای مشترکان پیش میآید، اظهار داشت: ما یک تشکیلات عریض و طویل داریم که امکان بروز مشکلات موردی در آن زیاد است به همین دلیل سامانه 9990 را برای ارتباط با مشترکان قرار دادیم تا پیگیری موضوعات موردی از این طریق صورت گیرد. اما مسائلی که عمومیت داشته باشد، قاعدتاً باید از طریق رسانه و بخش ارتباطات اطلاعرسانی شود.
آرپناهی در پایان در رابطه با مشکل اخیری که در زمینه بسته اینتر رایگان عید فطر صورت گرفت ابراز داشت: به مردم عرض میکنم که لطفاً به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و فقط به درگاه های رسمی اپراتور اعتنا کنند. اپلیکیشن همراه من برای ارتباط مستقیم توصیه می شود و نکته دیگر آن که در این چند روز اظهارنظرهای مختلفی شده بود، برای کسانی که در دام آن شایعه گرفتار شده بودند، از عباراتی مثل مغبونشدگان یا مال باختگان یا شبیه به اینها استفاده شد. ما هم خیلی ناراحت شدیم که این شایعه توانسته مردم و مشترکان را تحت تأثیر قرار دهد و از کدی که در فضای مجازی بوده بیمحابا استفاده کردند اما از لحاظ مالی برای اپراتور هیچ نفعی نبوده است. برای بیشتر مشترکان اعتباری که بسته فعال نشده و برای مشترکان دائمی هم که فعال شده به خاطر اینکه به پایان ماه نرسیده عملاً هیچ پرداخت مالی صورت نگرفته؛ در واقع این یک مسئله نرم افزاری فقط در سطح همراه بود که آن هم به طور کامل حل شد.
انتهای پیام/