شاهین آرپناهی مدیر کل ارتباطات همراه اول درباره مشکلات پیش آمده در بسته‌های اینترنت و نحوه‌ی محاسبه تعرفه آن برای برخی از مشترکان توضیحاتی ارائه کرد.

از شایعه عیدی اینترنت تا واقعیت صورتحساب گزاف مشترکانبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چند هفته‌ی اخیر تعدادی از مشترکان همراه اول در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان گلایه کردند که در مواردی مانند بسته‌های اینترنت و نحوه‌ی محاسبه تعرفه آن، فعال یا غیرفعال کردن سامانه‌ها و ... دچار مشکل هستند. از همین رو باشگاه خبرنگاران جوان با شاهین آرپناهی مدیر کل ارتباطات همراه اول گفتگویی داشت تا این مشکلات را بررسی کند. در ادامه این گفتگو را می‌خوانید.

***عده‌ای از مشترکان از عدم اطلاع رسانی اپراتور پس از پایان حجم و زمان بسته اینترنتی شکایت کرده‌اند و می‌گویند که اینترنت بدون اینکه اعلام شود با تعرفه آزاد حساب می‌شود. همچنین با ارسال پیامک‌هایی اعلام می‌شود که بسته مجدداً فعال شده اما اینطور نیست و همچنان با تعرفه آزاد حساب می‌شود.

ما دغدغه داریم و اطلاع رسانی‌ها، تبلیغات و تلاش‌های زیادی را انجام داده‌ایم تا مشترکان ما از "بسته‌"های اینترنتی استفاده کنند که دلیل‌اش هم این است که استفاده از بسته‌های اینترنتی همراه مقرون به صرفه است. یکی از کارهایی که در این راستا انجام می‌دهیم این است که بسته‌هایی که مشترکان استفاده می‌کنند در پایان مدت زمان یا در پایان حجم بسته مجدد برای مشترکین شارژ می‌شود که این خیلی به نفع مشترکان است؛ پیام های اطلاع رسان هم در این زمینه ارسال می شود.

در مقطع فعلی که این مشکل اصلاً وجود ندارد اما در زمانی که در حال ارتقای زیرساخت‌های نرم‌افزاری به سیستم‌های جدید بودیم، مواجه شدیم با این مسئله که بسته برای بعضی از مشترکان فعال نشده باشد که در این موارد تمام حجم استفاده شده مشرکان در آن مقطع زمانی به طور کامل با تعرفه ارزان‌ترین بسته ما محاسبه شده است. این خطا فقط در فعال یا عدم فعال شدن بسته رخ داده و هیچ خطایی در تراکنش مالی رخ نداده است اما با این حال اگر مشترکی وجود داردکه فکر می‌کند چنین خطایی در محاسبه تعرفه وجود دارد، می‌تواند با 9990 تماس بگیرد تا همکاران ما مشکلش را حل کنند.

این موضوع به عنوان یک مشکل بزرگ یا یک اپیدمی وجود ندارد، همانطور که گفته شد در مقطعی این مطلب وجود داشت که از نظر تعداد برای افراد زیادی از مشترکان این مشکل ایجاد شده بود، در نتیجه حجم ریالی خیلی سنگینی به مشترکان برگردانده شد تا مطمئن باشیم هیچ مشترکی نداریم که هزینه آزاد برایش محاسبه شده باشد. به خاطر همین نکته ما اطمینان خاطر داریم مشترکانی که باید از بسته استفاده می‌کردند، اینترنت‌شان را به صورت آزاد برایشان محاسبه نکردیم و این مورد تنها برمی‌گردد به مقطع زمانی ارتقا زیرساخت‌های اپراتور و در حال حاضر چنین مشکلی وجود ندارد.

***برخی از مشترکانی که در سامانه قرعه‌کشی 9090 ثبت‌نام کرده بودند، می‌گویند با وجود پایان یافتن دوره لیگ برتر، همچنان از حساب آن‌ها مبلغی برای شرکت در قرعه‌کشی کسر می‌شود و امکان لغو سامانه هم وجود ندارد.

سامانه هواداری از تیم ملی فوتبال 9090 متعلق به همراه اول است و با افتخار اعلام می‌کنم سامانه 9090 همراه اول حامی تیم ملی فوتبال کشور است؛ حدود 5 سال است که اپراتور همراه اول حامی اصلی و رسمی تیم ملی فوتبال کشور است. تعداد زیادی از هموطنان ما در حمایت از تیم ملی به عضویت در سامانه 9090 درآمده‌اند و مبالغی که برای عضویت در این سامانه توسط مشترکان پرداخت می‌شود در اختیار فدراسیون فوتبال و تیم ملی قرار می گیرد.

در خصوص چگونگی لغو سامانه‌هایی نظیر 9090، مشترکان غیر از اینکه می‌توانند به همان سامانه پیامک بفرستند، برای لغو تمام سرویس‌ها، این امکان وجود دارد که از سامانه #800* هم برای شناسایی و لغو استفاده کنند. البته من به مشترکان توصیه می‌کنم که نرم‌افزار "همراه من" را نصب کنند؛ این یک راه ساده، مطمئن و بدون هیچ پیچیدگی برای همه مشترکان همراه اول است تا بتوانند سرویس‌های مختلف‌شان را در لحظه ببینند و در هر لحظه بتوانند بالانس شارژشان یا وضعیت لحظه‌‌ای پرداخت‌شان را رصد کنند. همچنین سرویس‌ها را اگر بخواهند لغو کنند به راحتی می توانند این کار را انجام دهند و امکانات متنوع دیگری نیز وجود دارد. سرویس‌های مختلف به طرق مختلف امکان لغو دارند ولی یک راه مطمئن برای اینکه مشترکان هم بتوانند سرویس‌هایی که برایشان فعال است را ببینند و هم بتوانند آن‌ها را لغو کنند، اپلیکشن "همراه من" است.

مدیر کل ارتباطات همراه اول در خصوص چگونگی حل مشکلات موردی که برای مشترکان پیش می‌آید، اظهار داشت: ما یک تشکیلات عریض و طویل داریم که امکان بروز مشکلات موردی در آن زیاد است به همین دلیل سامانه 9990 را برای ارتباط با مشترکان قرار دادیم تا پیگیری موضوعات موردی از این طریق صورت گیرد. اما مسائلی که عمومیت داشته باشد، قاعدتاً باید از طریق رسانه و بخش ارتباطات اطلاع‌رسانی شود.

آرپناهی در پایان در رابطه با مشکل اخیری که در زمینه بسته اینتر رایگان عید فطر صورت گرفت ابراز داشت: به مردم عرض می‌کنم که لطفاً به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و فقط به درگاه های رسمی اپراتور اعتنا کنند. اپلیکیشن همراه من برای ارتباط مستقیم توصیه می شود و نکته دیگر آن که در این چند روز اظهارنظرهای مختلفی شده بود، برای کسانی که در دام آن شایعه گرفتار شده بودند، از عباراتی مثل مغبون‌شدگان یا مال باختگان یا شبیه به این‌ها استفاده شد. ما هم خیلی ناراحت شدیم که این شایعه توانسته مردم و مشترکان را تحت تأثیر قرار دهد و از کدی که در فضای مجازی بوده بی‌محابا استفاده کردند اما از لحاظ مالی برای اپراتور هیچ نفعی نبوده است. برای بیشتر مشترکان اعتباری که بسته فعال نشده و برای مشترکان دائمی هم که فعال شده به خاطر اینکه به پایان ماه نرسیده عملاً هیچ پرداخت مالی صورت نگرفته؛ در واقع این یک مسئله نرم افزاری فقط در سطح همراه بود که آن هم به طور کامل حل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: همراه اول ، شایعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی محمد. میرتیموری
۰۱:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
اختلاس همراه اول،بعداز پایان مسابقه قطر و امارات.بسته ای اینترنت به مبلغ 2400تومن شارژ کردم برای مسابقه فینال ...اما در ساعت 22متوجه شدم نزدیک بیست تای از سه هزار خورده ای را بعنوان مصرف کرده من حساب کرده اند و سه هزار تای دیگر زیر سبیلی باطل کرده اند،کدام سرقت از این واضح تر،کدام فوتبال را من با آن بسته 2400تومانی تماشا کرده ام،اجحاف تا کجا،یعنی اعتبار بسته یک ساعت ونیم است ،حتی اگر اینترنت خاموش کنی ،آیا درج می شود یا می خندید،پیام خرید 11/9واتمام 11/9درست مانند اینکه دست در جیب کسی کنی و مبلغی برداری ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۴ تير ۱۳۹۷
آقا همه چیز گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ تير ۱۳۹۷
چرا صورتحساب این دوره من که چند برابر ماه قبل اومده و همش بخاطر فعالسازی اینترنت همراه اول هست تغییر نکرده در حالی که اصلا من هیچ درخواستی برای فعالسازی نداشتم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۴ تير ۱۳۹۷
مخابرات هم اینترنت هم گرون کرد
آخرین اخبار