طبیعت دوستان استان کرمانشاه آماده باشند

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت:با گرم شدن هوا و رسیدن کمترین حرارت به پوشش گیاهی بسیار متراکم زمینه ساز آتش سوزی گسترده می شود.

صفری  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: خواهش من به عنوان  عضوی از جامعه  جنگلبانی و خدمتگزار شما مردم خوب و فهیم استان کرمانشاه این است  که اماده و هوشیار باشند.

وی گفت: ما خوشبختانه سال پر بارانی داشتیم و پوشش گیاهی بسیار متراکم که با گرم شدن هوا و رسیدن  کمترین حرارت به آن  زمینه ساز حریقی گسترده  با خساراتی  غیر قابل جبران در سطح جنگل ها و مراتع خواهد شد  و کمترین خسارات ان نابودی جنگل ها و مراتع چند صد ساله  به خطر افتادن حیات جانوری  تضعیف پایداری گونه های  نادر و ذخایر ژنتیکی تاثیر بر روی تیپ و جامعه گیاهی  و تسخیر منطقه مورد حریق توسط گونه های مهاجم نابودی نهال های جوان  و آسیب رساندن به خاک و حاصلخیزی آن  و از بین رفتن  پوشش گیاهی علوفه ای هوموس و ده ها  مورد دیگر خواهد بود.

صفری بیان کرد:  شما راننده جاده ،  گردشگر کشاورز دامدار  و شما دوستدا ر طبیعت  در وحله  اول خود بحران  را حس کرده و رعایت کنید و حافظ این نعمات بی دفاع خداوند باشید و در وحله دوم  اگر در مسیر حرکت خود  شاهد بروز حریقی کوچک ناشی از وجود  یک بطری شیشه ای خالی  که نور را جذب و حرارت ایجاد  کرده ضمن  اطلاع رسانی  به کد امداد جنگل 1504 این آتش سوزی را در مرحله ابتدایی  خفه کنید .

وی از آحاد مردم  خواست در هر کجای  این استان هستند  جنگل ها و مراتع را متعلق  به خود و تضمین کننده  سلامت و شادابی فرزندان خود دانست  که باید با جان و دل از آن حفاظت کنند و این را همیشه به خاطر بسپارند که نگذارند جنگل ها از بین بروند.

 

انتهای پیام/ز

 

 

انتهای پیام/ز

 گرم شدن هوا و  کمترین حرارت  زمینه ساز حریقی گسترده در جنگل ها می شود

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.