به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حسینی، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند عصر امروز در بازدید از ایستگاههای آتش نشانی این شهر گفت: بر اساس دادههای آماری تماسهای غیر مرتبط و مزاحمت تلفنی روزانه با سامانه ۱۲۵ بیرجند ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: طبق آمار بهدستآمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل روزانه ۳۵ تماس غیر مرتبط با سامانه فوریت ۱۲۵ آتشنشانی بیرجند ثبت میشود که این میزان در سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ تماس گزارش شده است.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: بر اساس بررسیهای کارشناسی عمده تماسهای غیر مرتبط و مزاحم از سوی کودکان و نونهالان در منزل انجام میشود و عمدتاً از طریق تلفن ثابت صورت میگیرد.
وی افزود: آموزش به خانوادهها، ساکنان مجتمعها، مهدکودکها و آگاهسازی جامعه ازجمله دلایل کاهش این میزان از تماسهای غیر مرتبط با آتشنشانی است.
حسینی گفت:متصدیان ارتباطات بهطور ۲۴ ساعته پاسخگوی تمام تماسها بوده و در زمان بروز حادثه هدایتگر تیمهای عملیاتی به محل حادثه هستند که از لحاظ فنی کار پیچیدهای است.
وی افزود: ازاینرو به مزاحمان سامانه ۱۲۵ توصیه میشود از تماسهای مکرر و بیمورد خودداری کنند تا موجب آسیب به شهروندان نشوند.
انتهای پیام/ب