وزیر خارجه آمریکا در سفر چهار روزه خود به آسیا، وارد پکن، پایتخت چین شد.

متیس وارد چین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در سفر چهار روزه خود به آسیا وارد پکن، پایتخت چین شد. وی قصد دارد در این سفر راهی برای بهبود همکاری‌های نظامی با چین در شرایط کنونی که تنش‌ها در روابط دو کشور تشدید شده است، بیابد.

در حالی که احتمال وقوع جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن وجود دارد و از طرف دیگر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نسبت به استقرار تسلیحات در جزایر تحت مناقشه در دریای جنوبی چین به پکن هشدار داده است، متیس گفت به دنبال شناسایی مسائلی مانند موضوع کره شمالی است که دو طرف در آن منافع مشترک دارند.

متیس قرار است برای نخستین بار با چند مقام بلندپایه چینی از جمله وی فنگه، همتای چینی خود، دیدار و گفتگو کند و نظرات آن‌ها را «مورد ارزیابی قرار دهد.»

متیس گفت آخرین سفر وزیر دفاع آمریکا به چین، چهار سال گذشته انجام شد. وی افزود ارتباط نظامی میان ارتش دو کشور باید تقویت شود.

متیس گفت: «به نظر من راهکار حل و فصل کردن مسائل میان ما ایجاد گفتگوهای شفاف استراتژیک درباره دیدگاه دو طرف نسبت به پیشرفت روابط با یکدیگر است.»

سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای که پیش از سفر متیس به پکن منتشر شد، اعلام کرد دو کشور باید «برای تبدیل روابط دوجانبه نظامی به عامل ثبات در روابط میان پکن و واشنگتن با یکدیگر همکاری کنند.»

این در حالی است که روزنامه دولتی چینی گلوبال تایمز در سرمقاله خود در روز سه‌شنبه هشدار داد: «متیس به جای انتقاد، باید (به سخنان مقامات پکن) گوش دهد.»

وزیر دفاع آمریکا که قرار است در سفر چهار روزه خود به آسیا، به کره جنوبی و ژاپن نیز سفر کند، در حالی وارد پکن شده است که درگیری‌های لفظی میان مقامات آمریکا و چین درباره مسئله تجارت بالا گرفته است.

انتهای پیام/

سفر وزیر دفاع آمریکا به چین

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار