مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده آب منطقه‌ای مازندران از مرمت و بهسازی ۱۶ آب بندان در ۶۲۰ هکتار تا پایان سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رستمیان مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده آب منطقه‌ای مازندران میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: این طرح‌ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار تا پایان سالجاری مرمت و بهسازی این ۱۶ قطعه آب بندان در استان به پایان می‌رسد.

وی اراضی تحت پوشش آب بندان‌های را هزار و ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: با بهسازی و مرمت این آب بندان‌ها مشکلات بهره برداری این سازه‌های آبگیری ورودی و خروجی این تاسیسات و مرمت دیواره ها، گل و لای ناشی از انباشت رسوبات در سال‌های بهره برداری برداشت و حجم ذخیره هر یک از آب بندان‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رستمیان گفت: در صورت بازسازی و مرمت کلیه این آب بندان‌ها میزان ذخیره آب از ۳۷۰ میلیون متر مکعب به ۵۵۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده آب منطقه‌ای مازندران افزود: ۸۰۰ قطعه آب بندان با ۱۶ هزار هکتارکه سالانه ۳۷۰ میلیون آب را در فصل غیر زراعی ذخیره و در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /ر

سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ی در مرمت و بهسازی آب بندان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.