فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از مصالحه 72 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها در این شهرستان خبر داد.

سلیم سلیمی فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: افراد هر جامعه متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با انواع انحرافات و مشکلات روبه رو هستند که تأثیرات مخرب آن بر روی جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.
وی گفت: شناخت مشکلات اجتماعی افراد جامعه می تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعادل هموار سازد، به طوری که علاوه بر درک عمل آن ها و جلوگیری از تداوم آن با ارائه راه حل هایی به سلامت جامعه کمک کرد.
سلیمی افزود: نوجوانان و یا جوانانی که سازندگان اجتماع فردا هستند در اين دوره از نظر جسماني درحال رشد و از نظر عاطفي نارس، از لحاظ تجربه محدود و از نظر فرهنگ اجتماعي بسيار شكننده و تحت تاثير هستند، آشوب دروني، بحران هاي هويت، اضطراب، افسردگي ترس هاي اجتماعي همراه با اختلالات رواني و شخصيتي به صورت هاي مختلف در اين دوره شايع است.
وی افزود: برای پیشگیری از کجروی ها و بزهکاری های گوناگون در نوجوان و جوانان، نه تنها باید آنها را از ارتکاب جرم دور نگه داشت، بلکه باید رفتار هایی را به آنها آموزش داد تا بتوانند با کمک آنها خواسته ها، نیازها و احتیاجات خود را برآورده سازند.
سلیمی گفت: بيشتر پرونده هاي مصالحه شده در دواير مشاوره و مددکاري كلانتري ها شامل پرونده های نزاع و درگیری، حقوقی و مشکلات خانوادگی بوده که با تلاش کارشناسان و مددکاران با چندين جلسه پيگيري و رسيدگي، سرانجام منجر به مصالحه شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

شناخت مشکلات اجتماعی افراد جامعه مسیر حرکت جامعه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.