رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما بیش از آنکه به پول نیاز داشته باشیم نیامند تغییر نگاه و هم افزایی در حوزه فرهنگی هستیم

در حوزه فرهنگی بیش از پول نیازمند تغییر نگاه و هم افزایی هستیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام احمد مازنی در این دیداربا استاندار خراسان رضوی  افزود:می‌توان با تغییر نگرش به حوزه گردشگری، صنعت توریسم را بر محور بارگاه رضوی توسعه دهیم که آثار بسیار ارزشمندی هم در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی مهمترین محور گردشگری خراسان رضوی و کشور است، گفت : می‌توانیم گردشگران مسلمان را به مشهد جذب کرده و از این نقطه به سایر نقاط کشور هم سفر کرده و با ظرفیت‌های مختلف تاریخی، فرهنگی ایران زمین آشناشوند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ما برای تحقق این امر در  مجلس شورای اسلامی کمک می‌کنیم و اعتباراتی برای این حوزه مصوب خواهیم کرد.

حجت الاسلام مازنی با تاکید بر اینکه هیچ فاصله‌ای بین فرهنگ ایرانی و دفاع مقدس نیست  تصریح کرد:  در واقع ما فرهنگ ایرانی و آثار ایرانی و فرهنگ دینی و اسلامی خود را جدا از هم نمی‌بینیم و هر دو بهم پیوسته است و هر اقدامی در توسعه گردشگری به تقویت هر دو بعد می‌انجامد.
 

وحدت بین قواست موضوعی که امروز در کشور به شدت به آن نیاز داریم


 وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت: این روز نماد وحدت بین قواست موضوعی که امروز در کشور به شدت به آن نیاز داریم و باید آن را در ابعاد مختلف تقویت نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بیش از 17 هزار نفر از عزیزان ما در سال‌های بعد از انقلاب توسط گروه‌های تروریستی شهید شده اند، افزود: در طول سال روزی را نداریم که در آن یک یا چند شهید ترور نداشته باشیم و برای آنان که مدعی مبارزه با تروریسم هستند این خود عامل شرم و دروغگویی آنهاست.

حجت الاسلام مازنی  گفت : شهادت شهید بهشتی به بحران اندیشه سیاسی، اجتماعی و مکتبی که در جامعه ما وجود داشت پایان داد، چنانکه تا قبل از آن وجود خطوط و جریان‌های مختلف سیاسی با عملکرد‌های بسیار متفاوت موجب بحران‌های سیاسی و انگیزشی در تشخیص سره از ناسره در جوانان و نسل جدید شده بود.

وی افزود: آن زمان عناصری در بخش‌های مختلف بودند که به عنوان عناصر درون نظام و انقلاب تعریف می‌شدند، اما این امر که کدامیک درست می‌گویند؛ مشخص نبود، اما با شهادت این عالم وارسته و سیاستمدار برجسته این امر برهمگان روشن شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار ما در کمیسیون فرهنگی باید ادامه راه شهید بهشتی و شهدای مجلس باشد، افزود: ماموریت ما در حوزه مدیریت قوانین مربوط به فرهنگ است هم مدیریت تدوین قوانین مورد نیاز هم حذف قوانین زائد و نیز نظارت بر اجرای این قوانین در حوزه فرهنگ که بخشی دیگر از وظایف ما می‌باشد و طی دو سال گذشته با قوت انجام شده و تا پایان دوره دهم هم با جدیت دنبال می‌شود.
 
انتهای پیام//ا.س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.