اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و بازشدن دریچه‌های نوینی از علم و فناوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گوره علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و بازشدن  دریچه‌های نوینی از علم و فناوری می‌شود؛  که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات بپردازیم.

حمام شارژی به بازار آمد

بسیاری از افراد طبیعت گرد و یا ساکن در مناطق خشک و بی آب، دسترسی سختی به حمام دارند اما به تازگی محققان مشکل این دسته از افراد را برطرف کرده‌اند؛  آنها موفق به طراحی دوش حمام شده‌اند که در محیط بیرون از  خانه بسیار کارآمد عمل می‌کند.

این دوش به یک باتری وصل می‌شود و به وسیله آن آب  گرم می‌شود و افراد می‌توانند در هر جایی که خواستند دوش آب گرم بگیرند این دوش آب برای کار کردن به نور خورشید و یک ژنراتور احتیاج دارد و برای هربار استفاده از این دوش باید آنرا به باتری خودرو وصل کرد تا آب در مدت نیم ساعت گرم شود.


بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی که افکارتان را می‌خواند و بیماری قلبیتان را تشخیص می‌دهد


زبان بدن را ببینید و بخوانید

همه ما با زبان بدن آشنا هستیم و میدانیم که تا چه اندازه در القای مفاهیم اهمیت دارد و موثر عمل می‌کند اما گاهی زبان بدن بسیار نامفهوم می‌شود و نمی‌توان معنای کامل آن‌ را دریافت کرد، برای حل این مشکل دستکش هوشمندی طراحی شده است که زبان بدن و اشاره را به متن تبدیل می‌کند این گجت هوشمند به تلفن همراه متصل می‌شود و زبان بدن را تشخیص می‌دهد و معنای آن‌را بر روی تلفن همراه می‌نویسد.

آسانسور بدون کابل طراحی شد

همه ما آسانسورها را با کابل و سیستم های پیچیده دیده‌ایم و مشاهده آسانسوری که بدون هیچ کابلی و تنها با یک موتور حرکت می‌کند شاید دور از ذهن باشد، به تازگی آسانسوری طراحی شده است که بدون هیچ کابلی بالا و پایین می‌رود؛ این آسانسور به یک موتور متصل است و تا 17 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و همچنین در مقایسه با دیگر آسانسورهای عادی می‌تواند 50 درصد افراد بیشتری را جا به جا کند.


بیشتر بخوانید:  از آیينه هایی که برايتان غذا می‌پزد تا میزکاری که تخت خواب می‌شود


کفش‌های خود را از پرینترها بگیرید

ورزشکاران مانند بسکتبالیست‌ها به دلیل قد بلندی که دارند به سختی کفش پیدا می‌کنند اما به تازگی یکی از شرکت‌های تولید کننده لوازم ورزشی با بهره گیری از پرینترهای سه بعدی موفق به طراحی کفش ها با هر سایزی شده است یعنی به کمک این پرینترها می‌توان هرنوع کفشی را در هر سایزی طراحی و تولید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار