گروه اجتماعی- مددجوی کمیته امداد شهرستان هیرمند با پرورش دو هزار قطعه مرغ گوشتی در حیاط منزل، سالانه بیش از ۲۵ میلیون تومان درآمد‌زایی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، مددجوی کمیته امداد شهرستان هیرمند با پرورش دو هزار قطعه مرغ گوشتی در حیاط منزل، سالانه بیش از ۲۵ میلیون تومان درآمد‌زایی دارد.

محمد گلی در سال ۶۲ در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و، چون در زمان قدیم سیستان منطقه‌ای آباد و کشاورزی رونق داشت پدرش نان حلال با رنج بازوی خود سر سفره خانواده می‌برد.

سپس دوره ابتدایی را در دورترین روستای شهرستان هیرمند سپری کرد تا اینکه در اواخر دهه ۶۰ بحران خشکسالی در سیستان در حال شکل گیری بود و مردم محلی بر این باور که سال بعد آب وارد سیستان خواهد شد همه امید داشتند، اما این روند ادامه یافت و زندگی آن‌ها روز به روز سخت و سخت‌تر شد.

دیگر از کشاورزی خبری نبود، خشکسالی آغاز شده بود و خیلی از مردم مهاجرت کردند و وی هم به خاطر نداشتن توان مالی ترک تحصیل کرد و در نتیجه مشغول کارگری در شهر‌های اطراف شد.

این کارآفرین موفق تحت حمایت کمیته امداد شهرستان هیرمند با اشاره به نحوه ورودش به کسب و کار خرد، گفت: در سال‌های اولیه با توجه به آنکه خشکسالی سیستان سال‌ها به طول انجامید و هیچ کسب و کاری در این منطقه وجود نداشت به دلیل باز بودن مرز به شغل گازوئیل فروشی روی آوردم و تا حدودی برای اداره امورات خانواده کمک خرج آن‌ها بودم.

وی افزود: شهرستان هیرمند به جهت مرزی بودن انواع مشاغل کاذب وجود دارد که هریک بازخوردی منفی را به دنبال دارد به طوری که هر یک از جوانان این شهرستان برای گذراندن امور اولیه زندگی و معیشت خود و خانواده مجبور به دست فروشی و روی آوردن به مشاغل کاذب هستند.

گلی ادامه داد: البته پس از آنکه پدرم تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت، بخشی از هزینه‌های زندگی از طریق مستمری این نهاد قابل پرداخت بود.

این مددجوی موفق هیرمند بیان کرد: از طریق حمایت‌های کمیته امداد از پدرم با این نهاد بیشتر آشنا شدم و در نتیجه با شرکت در جلسه‌های مشاوره شغلی کمیته امداد شهرستان هیرمند از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شدم.

وی افزود: از آنجایی که از همه جا نا امید بودم و کارگری هم در سیستان رونق چندانی نداشت به کمیته امداد مراجعه و برای دریافت وام اقدام کردم و در نتیجه توانستم با راه‌اندازی کارگاه پرورش مرغ گوشتی روی پای خود بایستم و مستقل به کار و تلاش بپردازم.

گلی با بیان اینکه سالانه میانگین ۲۵ میلیون تومان درآمد دارم، اظهار کرد: برای نخستین بار با ساخت جایگاه، چند قطعه جوجه مرغ گوشتی یک روزه را برای پرورش خریداری کردم و بعد از یک دوره پرورش بیشترین سود را کسب کردم و توانستم هزینه مایحتاج روزانه زندگی خانواده را تامین کنم.

این کارآفرین موفق تحت حمایت کمیته امداد هیرمند، افزود: اکنون با گذشت یک‌سال از دریافت وام و پرورش مرغ به تعداد بیشتر، به طوری که در هر دوره دو هزار قطعه مرغ را در یک دوره ۴۵ روزه پرورش داده و روزانه به بازار مصرف عرضه می‌کنم.

گلی بیان کرد: خداوند را شاکرم که کمیته امداد با پرداخت تسهیلات زندگی من را رونق بخشید به گونه‌ای که هم اکنون علاوه بر تامین معاش خانواده، امکانات ضروری خانوار‌های نیازمند این شهرستان را تامین می‌کنم.

انتهای پیام/ع

 پرورش مرغ گوشتی در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار