یک مقام مسئول گفت: با توجه به خوداتکایی 90 تا 95 درصدی صنعت ماشین آلات کشاورزی به تولید داخل، خروج آمریکا از برجام تاثیری بر این موضوع نخواهد داشت.

بی تاثیری خروج آمریکا از برجام بر صنعت مکانیزاسیون داخل/قیمت ماشین آلات داخلی یک پنجم نرخ جهانی استکامبیزعباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر اعمال تحریم های جدید آمریکا بر واردات ماشین آلات کشاورزی ،اظهار کرد: با توجه به خوداتکایی 90 تا 95 درصدی صنعت ماشین آلات کشاورزی به تولید داخل،اعمال تحریم های مجدد در حوزه ماشین آلات تاثیرچندانی نخواهد داشت.

به گفته وی کشت گندم داخلی و محصولات ردیف اول نظیر چغندر قند،ذرت،سویا و بسیاری از محصولات اساسی با تکیه بیش از 90 تا 95 درصدی بر صنعت ماشین آلات کشاورزی تولید داخل است.

عباسی با بیان اینکه در حوزه بخشی از ماشین آلات کشاورزی دچار مشکل هستیم،افزود: در حوزه ماشین آلات زراعت برنج،کمباین و تراکتورهای سنگین و برخی فناوری های نوین در حوزه های مختلف تولید و مکانیزاسیون باغبانی که 5 تا 10 درصد نیاز ماشین آلات را تشکیل می دهد، با مشکلاتی روبرو هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به سرمایه بیش از 5 هزار و 600 میلیارد تومانی که طی پنج سال اخیر در بخش مکانیزاسیون صورت گرفت،اعمال تحریم های مجدد با وجود خوداتکایی 95 درصدی تاثیری چندانی نخواهد داشت.

به گفته وی از مسئولان انتظار می رود که تسهیلات و ارز مورد نیاز به ماشین آلات مورد نیاز فناوری های نوین،تراکتورهای سنگین و نیمه سنگین ومکانیزاسیون باغبانی اختصاص بدهند.

معاون وزیر جهاد در ادامه افزود: دیدگاه ما برآن است که به حوزه صنعت ماشین آلات کشاورزی به عنوان یک ضرورت اصلی در امنیت غذایی،ارتقا دهنده شاخص های سلامت و کاهنده ضایعات نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد صنعت ماشین آلات مکانیزاسیون متکی بر واردات است، بیان کرد: اگرچه 90 درصد صنعت ماشین آلات کشاورزی داخلی است؛بنابراین نباید بگوییم که این 10 درصد اهمیتی ندارد چرا که با اختصاص ارز به بخش کشاورزی باید پاسخگوی نیاز کشاورزان باشیم.

عباسی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه قیمت ماشین آلات داخلی یک پنجم نرخ جهانی است،تصریح کرد: طی پنج سال اخیر کیفیت ماشین آلات داخلی و لوازم وتجهیزات در حوزه استانداردسازی با رشد 700 درصدی روبرو بوده است که انتظار می رود این امر استمرار یابد.

انتهای پیام/

10 درصد صنعت مکانیزاسیون متکی بر واردات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گل نبی
۲۱:۲۴ ۱۴ تير ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه امریکا رو که هر چی میکشیم از اینه
آخرین اخبار