راستاد گفت: خطای انسانی مهمترین عامل در ایجاد مشکلات دریایی است.

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی در مراسم روز جهانی دریا نوردی با بیان اینکه شعار امسال سازمان جهانی دریا نوردی حمایت از رفاه و سلامت دریا نوردان است گفت: این سلامت صرفا جسمانی نیست بلکه باید با دریا نوردان کشور به گونه ای رفتار شود که سلامت روحی آن ها نیز تضمین شود.

وی ادامه داد: در سازمان بین المللی کار و حمایت از دریا نوردان به جد درحال پیگری است .

راستاد با بیان اینکه برخود با دریا نوردان باید با گونه ای باشد که تبعیض تحکم و یا زورگویی از سوی شرکت ها نباید اعمال شود افزود: دریا نوردان نباید هیچ گونه دغدغه ای از لحاظ رفاه، بهداشت در محل کار یا اقامت در کشتی ها داشته باشند.

وی افزود: معوقه و حقوق دریا نوردان باید به موقع پرداخت شود زیرا که شرایط آب وهوایی به گونه ای است که مشکلات روحی وجسمی زیاد آن ها را تهدید می کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: شرکت های دریایی باید در دادن مرخصی به آنها نهایت همکاری را با آنها داشته باشند تا سلامت روحی و جسمی آنها تضمین شود.

راستاد اظهار کزد: یکی از ماموریت های که افسران ایمنی و کنترل فنی کشتی ها برعهده دارد  زمان بازرسی دریا نوردان این است که از لحاظ تغذیه روحیه دچار مشکل نباشند و شرکت های حمل ونقلی امنیت شغلی آنها تضمین شود.

مدیر عامل سازمان بنادر با بیان اینکه امسال ۷۰ مین سال تاسیس سازمان بین المللی دریا نوردی است گفت: امسال از دبیر کل ایمو دعوت کرده ایم تا اواسط شهریور ماه به برای اولین بار به ایران سفر کند تا توانمندی های کشتی و بنادر ایران معرفی شود.

وی گفت: دبیر کل آیمو عالی ترین مقام در سازمان بین المللی بنادر و دریا نوردی جهانی است و در این سفر سعی خواهیم کرد توانمندهای خود را به نمایش بگذاریم.

راستاد با بیان اینکه مهم ترین علل و عوامل خسارت های دریایی مربوط به عوامل انسانی است گفت: ضرورت دارد‌با ارتقای کیفیت در بخش آموزش بتوانیم مانع چنین رخدادهای در بخش دریایی شویم.

وی دز پایان گفت: دریا نوردان با کیفیت اقدامات خود را در بخش دریایی انجام می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار