مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از ضرورت ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری طبیعی پارک ملی تندوره خبر داد.

ضرورت ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری طبیعی پارک ملی تندورهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی در بازدید مدیر کل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دادستان عمومی و انقلاب درگز از پارک ملی تندوره گفت: این اداره کل در نظر دارد با دیدگاهی مبتنی بر مبانی حاکم بر اکوتوریسم، ضمن ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در چارچوب طرح مدیریت پارک، با هدف آشنایی گردشگران با ارزش‌های زیست بومی، توجه به اقتصاد محلی و جلب مشارکت بخش خصوصی، تسهیلات لازم را برای علاقمندان به طبیعت فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری در تلاش هستیم با برنامه‌های ریزی لازم و استفاده از خدمات فنی بخش خصوصی، نسبت به مکان یابی، طراحی و تدقیق محدوده اقدام کرده و کاربری‌های ویژه‌ای مانند اکو موزه، اقامتگاه کوهستانی و بوم گردی، مکان یابی منظرگاه‌های طبیعت گردی، طراحی تابلو‌های راهنما، مبلمان‌های محیطی و زیرساخت‌هایی از قبیل: کمپ گردشگران، آلاچیق، آبخوری‌ها و ... در پارک ایجاد کنیم.

همتی افزود: به امید خدا این اقدامات بتواند موجبات رضایت مردم منطقه و استان را فراهم سازد.

پارک ملی تندوره با وسعت ۳۵۰۰۰ هکتار از سال ۱۳۴۷ تحت حفاظت بوده و در سال ۱۳۵۳ به پارک ملی ارتقاء و با سیمای طبیعی کوهستانی و تپه ماهوری بر روی ارتفاعات کپه داغ در ارتفاعات جنوبی با آب و هوای سرد و مرطوب و در قسمت‌های شمالی متاثر از کویر قره قوم با آب و هوای گرم و خشک واقع شده است.

این پارک دارای ۶ پاسگاه محیط بانی، تنوع گیاهی و جانوری بالا و جاذبه‌های طبیعت گردی فراوان از قبیل: دره چلمیر و دره چرلاق است که همه روزه پذیرای خیل زیادی از طبیعت دوستان می‌باشد.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

بازدید مدیر کل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست کشوراز پارک ملی تندوره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.