زوج اراکی که ۳۴ سال پیش هرچه داشتند هزینه تولید کردند، حالا چرخ بزرگترین شرکت تولید جرثقیل کشور را می‌چرخانند.

زوج تلاشگر اراکی موفق به تولید جرثقیل‌های سنگین ایرانی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ زوج تلاشگر و موفق اراکی در سال ۱۳۶۴ با فروختن منزل شخصی کارگاه ساخت و تعمیر ادوات کشاورزی احداث کردند، حالا پس از سه دهه تلاش چرخ بزرگترین شرکت ساخت بالابر و جرثقیل کشور را در شهر اراک به حرکت در آوردند.

کارخانه لجور هم اکنون یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید بالابر و جرثقیل‌های صنعتی در آسیا محسوب می‌شود.

مهدی نیا مدیرعامل  شرکت ساخت بالابر لجور اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار ۲۰۰ بالابر با ۵۰ نوع کاربری مختلف در این شرکت ساخته شده است.

مهدی نیا افزود: این شرکت در حال حاضر با دارا بودن ۲۵۰ نیروی متخصص بومی ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ دستگاه انواع بالابر و جرثقیل را دارد و می‌تواند از خروج ۶ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: تولیدات کارخانه لجور تنها بازار داخلی کشور را تامین می‌کند وکالا‌های تولیدی این شرکت دارای کیفیت بالا و بر اساس استاندارد‌های جهانی است، اما نیاز بازار داخلی از یکسو و محدودیت فضا و نیروی انسانی از سوی دیگر اجازه تولیدات بیشتر برای توسعه صادارت را به این شرکت نمی‌دهد.

اولین بالابر ۳۳ متری با کاربری اطفا حریق و مقره شویی در کشور که در خرداد ماه از آن رونمایی شد وساخت اولین جرثقیل ۶۰ تنی ایرانی در سال ۹۵ ، از افتخارات این تولید کنندگان ایرانی است که حالا در این صنعت حرفی برای گفتن دارند و شعار ما می‌توانیم را به عمل تبدیل کرده اند.


طراحی و ساخت بالابر ۳۳ متری دارای تکنولوژی روز دنیا در شرکت تولیر بالابر اراک

مدیر عامل این شرکت ساخت بالابر افزود: طراحی و ساخت این بالابر ۳۳ متری منطبق با تکنولوژی روز دنیا و استاندارد‌های جهانی است که مدت یکسال ساخت آن  زمان برده و با هزینه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان ساخته شده  است.

مهدی نیا افزود: این بالابر ۳۳ متری قابلیت اطفاء حریق با ظرفیت پاشش ۳ هزار و ۸۰۰ لیتر و قابلیت مقره شویی با ظرفیت پاشش ۲۵۰ لیتر در دقیقه را دارد.

وی انگیزه ساخت این بالابر را نیاز کشور به این دستگاه با توجه به حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و آلودگی شهر‌های جنوبی کشور و شستشوی مقره‌های دکل انتقال برق به جای تعویض آن اعلام کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.