کارخانه سنگ بری شهرستان سربیشه برای سرپا ماندن به سرمایه در گردش نیاز دارد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بنازاده مدیر کارخانه سنگ بری سربیشه گفت: به دلیل کمبود سرمایه در کارخانه سنگ بری سربیشه به حالت نیمه فعالگردش این واحد رونق روز‌های گذشته را ندارد و اشتغال آن از ۱۲ نفر به یک نفر رسیده است.

وی افزود: دی ماه پارسال حدود ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفتیم، اما این برای جبران ضرر‌های کارخانه کافی نبود و در خواست وام ۴۰۰ میلیون تومانی کردیم که به دلیل نداشتن سند به نتیجه نرسید و حالا به ۱۰۰ میلیون تومان دیگر برای سرمایه در گردش کارخانه نیاز داریم.

بنازاده  گفت: سنگ‌های خام را که عمده آن گرانیتی است از معادن خودمان در نهبندان و چاه زرد تهیه می‌کنیم، اما حالا معادن هم به رونق خود را از دست داده است.

مدیر کارخانه سنگ بری سربیشه اظهار کرد: از شهر‌هایی از جمله شیراز، تهران و اصفهان مشتری داریم، اما چک‌های زیادی روی دستمان مانده که مشتریان پاس نکردند.

وی افزود: وقتی با ادارت و نهاد‌های دولتی داخل استان هم کار می‌کنیم پولمان را نمی‌دهند در حالی که باید تولیدات استان در داخل استان حمایت شود.

بنازاده بیان کرد: بخشی از سنگ مورد نیاز بیمارستان رازی را تأمین کردیم، اما حدود نیمی از طلبمان از این بیمارستان هنوز وصول نشده است.

وی ادامه داد: این کارخانه سنگ بری یکی از سه واحد سنگ بری در شهرستان سربیشه است که سال ۸۹ با سرمایه گذاری شخصی ۷۰۰ میلیون تومانی راه اندازی شد.

مدیر کارخانه سنگ بری سربیشه تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ دارا بودن سنگ‌های تزئینی استانی غنی محسوب می‌شود توجه به صنایع تکمیلی و فرآوری این حوزه ضروری است.

انتهای پیام/ ط آ

نیاز کارخانجات خراسان جنوبی به سرمایه در گردش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.