مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از هنرمندان و با توجه به کمبود هتلینگ در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر خانه هنرمند و نگارخانه ساخته می‌شود.

شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر صاحب خانه هنرمند و نگارخانه می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیده ماحوزی ظهر امروز در آغاز ساخت نگارخانه در شهرستان دیر با تاکید بر نقش مهم هنرمندان در جامعه و ضرورت حمایت از آنان اظهار داشت: هنرمندان استان بوشهر در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند که آثار آنان جایگاه مهمی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی دارد.

وی با تاکید بر حمایت از هنرمندان و تحقق مطالبات آنان از ساخت خانه هنرمند خبرداد و بیان کرد: یکی از مطالبات مهم هنرمندان ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی هنری است که در این راستا یکی از رویکرد‌ها ساخت خانه هنرمندان در شهرستان‌ها و مرکز استان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ایجاد خانه هنرمندان را تحقق مطالبات این قشر بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از هنرمندان و با توجه به کمبود هتلینگ در شهرستان‌ها ۱۰ خانه هنرمند در استان بوشهر ساخته می‌شود.

ماحوزی از ساخت نگارخانه در شهرستان‌های استان خبرداد و بیان کرد: نگارخانه تالار شهرستان دیر با زیربنای ۳۶۵ متر مربع و اعتبار ۹.۵ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت نگارخانه شهرستان‌های استان از سال گذشته آغاز شد افزود: اعتبارات لازم برای ساخت نگارخانه در شهرستان‌های مختلف استان تخصیص یافته که در هفته دولت امسال نگارخانه دیلم و سپس یک ماه بعداز آن نگارخانه دشتی افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هنرمندان استان بوشهر خالق آثار مهم و بی‌بدیلی هستند گفت: با ساخت این نگارخانه‌ها آثار و خلاقیت‌های هنرمندان در نقاط مختلف استان در مرکز شهرستان‌های ۱۰ گانه استان در معرض دید و تماشا قرار می‌گیرد.

ماحوزی جایگاه هنرمندان را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر تامین مطالبات آن‌ها افزود: ایجاد فضا‌های فرهنگی در هرمنطقه سبب غنی شدن فعالیت‌های فرهنگی هنری و ارتقای ظرفیت وپیشرفت خلق آثار هنری وکشف استعداد‌های هنرمندان می‌شود.

وی، هنرمندان را یکی از ستون‌های اصلی فرهنگ یک جامعه دانست و تصریح کرد:حمایت از هنرمندان و در اختیار داشتن مکانی مناسب برای ارائه و نمایش آثار هنری از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهربا تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی هنری مطلوب افزود: ظهور و بروز هنر هنرمندان نیازمند تهیه امکانات زیر ساختی و فیزیکی است که نقش مهمی در شکوفایی استعداد‌های هنرمندان دارد که قطعا راه‌اندازی نگارخانه می‌تواند در معرفی آثار هنرمندان اثربخش باشد.

انتهای پیام/م

خانه هنرمند و نگارخانه در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر ساخته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.