اختصاص مشوق ۷۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی مهر

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق ۷۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی مهر خبر داد.

اختصاص مشوق ۷۰ درصدی سرمایه گذاری در شهرک صنعتی مهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خواستار تعامل و همکاری اداره کل محیط زیست فارس به منظور اصلاح رده‌های زیست محیطی شهرک صنعتی مهر خبر داد و گفت: با اصلاح رده‌های زیست محیطی، شاهد شتاب در جذب سرمایه گذار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به علت محدودیت رده‌های زیست محیطی در این شهرک صنعتی نمی‌توانیم پاسخگوی بخش زیادی از سرمایه گذاران باشیم، افزود: درخواست اصلاح رده‌های زیست محیطی به اداره کل حفاظت محیط زیست ارائه و در این زمینه جلسات کارشناسی نیز برگزارشده که امیدواریم با موافقت محیط زیست، شاهد گام‌های موثری در زمینه توسعه صنعتی و اشتغال پایدار باشیم.

فتوحی با بیان اینکه معتقدیم توسعه صنعتی بدون در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی توسعه پایدار نخواهد بود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی با همکاری صنعتگران بر اساس قانون، به ایجاد فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام و علاوه برآن متناسب با استقرار و بهره برداری ازواحد‌های صنعتی، تصفیه خانه فضلاب نیز ایجاد می‌شود.

وی در ادامه از انتخاب مشاورذیصلاح بمنظور اجرایاصلاح و ارزیابی مجدد مطالعات زیست محیطی این شهرک صنعتی خبر دادو گفت:نتایج این مطالعات بزودی به اداره کل محیط زیست فارس ارسال می‌شود تا این اداره کل درخصوص اصلاح رده‌های زیست محیطی اقدام کند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از در نظر گرفتن مشوق ۷۰ درصدی برای سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی خبرداد و گفت: متقاضیان سرمایه گذارای در این شهرک صنعتی به شرط دریافت پروانه بهره برداری و ایجاد اشتغال بر اساس برنامه زمان بندی شده، مشمول دریافت این مشوق‌ها می‌شوند.

فتوحی، کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد با اقساط ۴۸ ماهه را از دیگر مشوق‌هایی اعلام کرد که برای سرمایه گذاران اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: بر این باوریم که با اصلاح رده‌های زیست محیطی و نیز اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه گذاری، مهمترین زمینه برای توسعه صنعتی شهرستان مُهر و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مُهر از جمله وجود پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان و همجواری آن با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر، بیان کرد: شهرک صنعتی مُهر با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین دستی از قابلیت‌های مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان برخوردار است.

فتوحی اضافه کرد: شهرک صنعتی شهرستان مُهر با ۲۰۰ هکتار مساحت از ظرفیت استقرار ۲۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج هزار نفر برخوردار است و هم اینک ۱۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان فعالیت در این شهرک منعقد شده و ۶ واحد صنعتی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در دست ساخت است.

وی، به برخی از طرح‌های عمرانی و زیر ساختی که در شهرک صنعتی مُهر عملیاتی شده، اشاره کرد و گفت: تاکنون شبکه توزیع داخلی آب و برق و همچنین شبکه آبرسانی شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی در این شهرک اجرا شده و طرح زیرسازی و آسفالت بخشی از شهرک نیز به انجام رسیده است که طرح تکمیلی نیز امسال اجرایی می‌شود.

فتوحی بیان داشت: طرح شبکه داخلی گاز این شهرک صنعتی نیز در مرحله پایانی قراردارد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۲ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

شتاب در جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی مهر

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار