معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۱۵ هزار ایثارگر معتمد معین در کشور برای خدمات‌رسانی به ایثارگران فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: 15 هزار ایثارگر معتمد معین در کشور برای خدمات‌رسانی به ایثارگران فعالیت می‌کنند که برای حل مسائل حوزه فرهنگی و استفاده از تجربه‌های آنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که ظرفیت نخبگان ایثارگر به عنوان یک راهبرد در مجموعه بنیاد و دیدار از خانواده‌های معظم شهدا و جانباز و آزادگان مهم‌ترین اقدام انجام یافته در این زمینه است افزود: ارزش و جایگاه ایثارگری قابل قیمت‌گذاری نیست و خدمت به ایثارگران کم‌ترین کاری است که در قبال این قشر زحمتکش و افتخارآفرین می‌توان انجام داد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: رویکرد جدید نظام استفاده از انرژی و توان ایثارگران در حل دشواری‌های فعلی است و در این زمینه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ های مقدس انقلاب اسلامی یک اصل اساسی و ضروری است که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

حجت الاسلام کاویانی‌راد  بیان کرد: رفع چالش های موجود در امور فرهنگی و آموزشی از دیگر برنامه‌های این حوزه است چرا که ملت ایران مدیون دلاوردمردی‌ها و فداکاری‌های ایثارگرانی است که برای پاسداری از ارزش‌ها و ‌آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی لحظه‌ای از تلاش بازنمی‌ایستند.

وی تصریح کرد: کشور ما در طول تاریخ همیشه از این سرمایه ارزشمند بهره منده بوده و ایثارگری سرمایه عظیمی است که سال‌های سال طول می کشد تولید شود و باید نهایت تلاش خود را برای حفظ و ارتقاء این سرمایه انجام داد که به همین دلیل باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا ان را از دست ندهیم.

حجت الاسلام کاویانی‌راد با بیان اینکه یکی از مسئولیت های ما برای حفظ این سرمایه اجتماعی ایجاد گفتمان سلامت در جامعه است، افزود: اگر تمام دغدغه‌های جامعه از جمله اشتغال، مسکن و بهداشت حل شود ولی دغدغه سلامت اجتماعی موجود باشد همه دستاوردها در حفره آسیب‌های اجتماعی غرق خواهد شد.

وی گفت: جامعه ایثارگری در این موقعیت سبب آرامش جامعه هستند و برای ارتقای سلامت روانی و اخلاقی کمک می‌کنند و از آنجا که نظام روی این قشر حساب می‌کند افراد جامعه هم به تنها گروهی که اعتماد می‌کنند ایثارگران هستند.

انتهای پیام/ح

ارزش و جایگاه ایثارگری قابل قیمت‌گذاری نیست

 

برچسب ها: ایثارگران ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.