کچوئیان با تاکید بر صلاحیت حرفه ای کارکنان در نظام آموزشی درباره شرایط دریافت گواهی صلا حیت خانواده های شهدا توضیح داد.

شرایط دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای برای خانواده‌های شهدا/ ارتقای کیفیت گفتمان غالب در هرنهادی شودبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان  با تاکید بر لحاظ شدن قانون ۸۰ درصد حد نصاب نمره قبولی برای مهارت آموزان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: همه مهارت آموزان شاهد و ایثارگر ورودی سال ۱۳۹۴ دانشگاه فرهنگیان گواهی صلاحیت حرفه‌ای دریافت کردند به این ترتیب به جای حد نصاب ۶۵ درصد، حد نصاب ۵۲ درصد برای این گروه منظور و همه داوطلبان موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای شدند.

کچوئیان تاکید کرد: وظیفه اصلی در برابر خانواده معظم شاهد و ایثارگر حفظ عزت، عظمت و استقلال کشور است چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز امانت شهیدان است و همه ما باید بدانیم مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و خانواده‌ای این عزیزان هستیم.

وی تضمین کیفیت خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان را نقطه عطفی برای تعالی، پیشرفت و رشد و اعتلای جامعه اسلامی اعلام و در خصوص طرح تحول راهبردی در دانشگاه اظهار کرد: پیوند عمیق و ناگسستنی کمیت با کیفیت به عنوان یک استراتژی مهم در دانشگاه فرهنگیان کیفی سازی فرآیندها، رویه ها، خط مشی‌ها و استاندارد‌ها را به همراه دارد.

این مقام مسئول در دانشگاه، ایجاد، استقرار، توسعه و هم سرایی کیفیت را دغدغه کارکنان یک سازمان برشمرد و گفت: تلاش در راستای تبدیل کیفیت به عنوان یک گفتمان غالب لازم و ضروری است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، مدیریت صحیح منابع انسانی را تنها راه حل موثر برای به حداقل رساندن ضرر و زیان ناشی از چالش‌های مذکور اعلام  کرد و افزود: از زمان معرفی مدیریت به عنوان یک علم از گذشته تا به امروز، استفاده بهینه از منابع انسانی و غیر انسانی برای تحقق اهداف فردی و سازمانی به عنوان یک تعریف مشترک در همه مکاتب مدیریتی مطرح شده است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عصر حاضر را عصر تغییر و تحولات نامید و گفت: امروزه  شاهد تغییر و تحول با شتاب بالا در حوزه‌های مختلف زندگی هستیم.

کچوئیان تاکید کرد: منابع انسانی کیفی، مهم‌ترین و ارزشی‌ترین دارایی سازمان به شمار می‌رود؛ در شرایط موجود صادق و شفاف بودن و اجتناب از شعار‌های احساسی و آرمانگرایانه ما را برای رسیدن به تفاهم و مدیریت امور راهگشا خواهد بود.

وی همچنین توجه به جایگاه فرد در سازمان برای انجام وظیفه را مهم خواند و تصریح کرد: دقت در عمل بر پایه اخلاق امری غیر قابل اغماض و حاکمیت قانون با نظارت ویژه بر گام به گام رعایت کردن اصول و قوانین، امنیت و تثبیت آرامش را تضمین می‌کند.

۴ چالش بزرگ جامعه بشری را تهدید می‌کند

کچوئیان از چهار چالش بزرگ به عنوان عوامل تهدید کننده جامعه بشری یاد و تصریح کرد: چالش‌های مرتبط با محیط زیست، هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و هسته‌ای تهدید کننده جامعه بشری است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، تغییرات مستمر آب و هوایی و پیش بینی جمعیت ۹ میلیارد نفری کره زمین تا سال دو هزار و پنجاه را از جمله مشکلات پیش رو برشمرد و گفت: این در حالی است که در افق دو هزار و پنجاه ۹۲ درصد مردم جهان در نقاطی زندگی خواهند کرد که از حداقل استاندارد‌ها برای داشتن یک زندگی توام با کیفیت برخوردار نیستند.

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: امروز هوش مصنوعی در دنیایی که قرار بوده در خدمت انسان قرار گیرد در برخی موارد تبدیل به یک سم مهلک برای بشر شده است.

وی افزود: تکنولوژی مدرن با تغییر رابطه میان افراد بشر و شیوه تولید منجربه آسیب رسیدن به خلاقیت بشر شده و خلاقیت و درونمایه معنوی کار را تضیع می‌کند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، حساسیت جامعه جهانی نسبت به فناوری هسته‌ای را ناشی از عدم اهداف صلح جویانه، صادقانه و بشر دوستانه دانست و تصریح کرد: کشور‌های صاحب انرژی هسته‌ای نه به خاطر دغدغه‌های انسانی نسبت به دستیابی دیگر کشور‌ها به فناوری‌های مربوط حساس هستند، بلکه بر اساس یک آینده نگری خودمحورانه فکر ده‌ها سال آینده برای انحصار تولید انرژی و میزان وابستگی و تاثیرپذیری کشور‌های دیگر به آن‌ها را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
آخرین اخبار