یک مقام مسئول گفت:هم اکنون هر کیلو ذرت برزیلی با نرخ یک هزار و 300، ذرت اوکراین یک هزار و 200 و کنجاله سویا 2 هزار و 900 تومان تحویل مرغدار داده می‌شود.

قیمت نهاده‌های دامی همچنان بالاست/ نرخ واقعی هر کیلو مرغ 10 هزار تومانمحمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی همچنان بالاست، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت برزیلی با نرخ یک هزار و 300، ذرت اوکراین یک هزار و 200 و کنجاله سویا 2 هزار و 900 تومان تحویل مرغدار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در یک هفته اخیر در بازار رو به افزایش است، افزود: باتوجه به روند کنونی تولید انتظار می‌رود که روند افزایش قیمت مرغ تا رسیدن به نرخ واقعی پیش رود.

یوسفی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده 6 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه قیمت کنونی مرغ کمتر از نرخ تورم است؛بنابراین اگر قیمت مرغ به نرخ واقعی خود نرسد در آینده‌ای نه چندان دور مرغداری‌ها یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که اعمال تحریم های جدید چه تاثیری در واردات نهاده‌های دامی خواهد داشت، بیان کرد: هم اکنون نمی‌توان اظهار نظری راجع به این موضوع داشت و باید منتظر ماند که با توجه به مذاکرات دولت با اروپایی ها چه تمهیداتی اندیشیده می شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ماهانه 240 هزارتن مرغ زنده تولید می‌شود، افزود: با توجه به متوسط زیان یک هزار و 500 تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ، طی ماه های اخیر تولیدکنندگان زیان هنگفتی را متحمل شدند.

به گفته یوسفی، در 4 ماه اخیر قیمت نهاده‌های دامی ناشی از نوسان نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی و اعتصاب کامیون داران 60 درصد گران شده است.

وی با بیان اینکه زیان اخیر مرغداران ظرف مدت زمان یک ماه قابل جبران نیست،گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و کاهش قدرت خرید خانوار، افزایش یکباره قیمت مرغ از کیلویی 6 هزار به 10 هزار تومان امکان پذیر نیست چرا که مردم تحمل این میزان گرانی ندارند، اما در پی کاهش جوجه ریزی واحدها طبیعی است که قیمت مرغ به مرور دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گیرد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان سخنان خود درباره آخرین وضعیت توزیع نهاده‌های دامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: میزان نهاده های توزیعی از سوی پشتیبانی امور دام جوابگوی نیاز مرغداران نیست.

انتهای پیام/

توزیع نهاده‌های دامی از سوی پشتیبانی امور دام جوابگوی نیاز مرغداران نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار