فاضل گفت: انسجام، یکپارچگی، همدلی و عزمی که در همه ارکان دانشگاه آزاد احساس می‌شود در هیچ دوره‌ای به این اندازه نبوده است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تکریم محمود یزدی حسابرس سابق هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه سیدعلی حسینی امروز با حضور فاضل سنقری مشاور و رئیس دفتر هیئت مؤسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه فاضل به تحولات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال اخیر اشاره و تصریح کرد: این تحولات بیانگر تغییرات چشمگیر همراه با یک رویکرد جدید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تأکید بر فعالیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از سه دهه در حوزه های آموزش عالی و عمومی، اظهار داشت: تقریباً می توان گفت خانواده ای نیست که یک یا چند نفر از اعضای آن دانشجو، فارغ التحصیل و یا عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نباشد و بیشتر افراد رشد و بالندگی خود را مدیون خدمات این دانشگاه می دانند.

مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه با حداقل امکانات و با تکیه بر همت، پشتیبانی و اعتماد مردم کار خود را از محیط های کوچک آغاز کرد و با پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات متعدد، امروز به یک نهاد بدون رقیب و بی نظیر در سطح آموزش عالی کشور تبدیل شده است.

فاضل سنقری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور پیشتاز است، گفت: این دانشگاه نقش به سزایی در زمینه آموزش عالی دارد و فراست مدیریتی در آن به خاطر کسب مستمر تجربیات ارزشمند روز به روز بیشتر می شود.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان، کارمندان، اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: مدیریت این تعداد از افراد که توانسته اند جای مناسبی در آموزش عالی برای خود ایجاد کنند، قابل قیاس با دیگر بخش های آموزش عالی نیست.

فاضل سنقری افزود: با تغییراتی که در جریان اداره دانشگاه به لحاظ سیاستگذاری، مدیریت و اجرای کار در یک سال اخیر انجام شده، شاهد تحولات مثبتی از جمله بهبود فضای علم و دانش، تکیه بیشتر بر درآمدهای غیرشهریه ای، تولید علم و ثروت و تربیت نیروی انسانی متبحر در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

مشاور و رئیس دفتر هیئت مؤسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: انسجام، یکپارچگی، همدلی و عزمی که در همه ارکان دانشگاه آزاد اسلامی احساس می شود به همراه شرایط رو به پیشرفتی که داریم، در هیچ دوره ای از دانشگاه به این اندازه مشاهده نشده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت ‌های ارزشمند دانشگاه آزاد 

وی ادامه داد: عزم جدی دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و مدیران برای پیشرفت همه جانبه، بیانگر ظرفیت های ارزشمند این دانشگاه است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

فاضل سنقری افزود: البته این مهم در صورتی به وقوع می پیوندد که همه نهادهای نظارتی وظایف خود را به نحو مطلوب ایفا کنند و حسابرسی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد عالی یار همراه و صادق همه ارکان دانشگاه است و تکیه گاه و مرکز ثقل محسوب می شود.

مشاور و رئیس دفتر هیئت مؤسس و امنا دانشگاه آزاد  اظهار داشت: حسابرسی با رویکرد تخصصی و نظارت می تواند مانع اتفاقاتی که امکان استفاده صحیح از منابع دانشگاه را از میان می برد باشد و باید در این زمینه به ویژه برای بهینه سازی بهره مندی از منابع را با جدیت دنبال کرد.
 
وی با بیان اینکه حسابرسی کار سخت و پیچیده ای است، گفت: انتخاب حسابرس براساس اساسنامه در حوزه مسئولیت های رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی است، چرا که سبب حفظ صیانت از حقوق تک تک دانشجویان، کارمندان، اعضای هیأت علمی و استادان می شود.

دکتر فاضل سنقری با قدردانی از مهندس یزدی و همکاران ایشان، خاطرنشان کرد: تکریم افراد به معنای قطع همکاری نیست و در دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت می کنیم که بتوان از تجربیات افراد نهایت استفاده را ببریم.
مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حسابرسی چشمان بیدار حرکت علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است و دائماً فعالیت ها را نظارت و ارزیابی نموده و در جهت پیشرفت و توسعه سیستم گام بر می دارد.

وی ضمن تشکر از دکتر حسینی به دلیل قبول مسئولیت، اظهار امیدواری کرد که نهاد حسابرسی در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و رشد و بالندگی پیش رود.

در ادامه این جلسه، مهندس یزدی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر بسیاری از دغدغه ها با پیگیری های دکتر فاضل سنقری برطرف شد، گفت: وظایفی که برای حسابرس تعریف کرده اند، در دوران فعالیت دانشگاه بی سابقه بوده که نشانگر اهمیت جایگاه آن است.

وی استقلال، شهامت و تخصص را از ویژگی های حسابرس دانست و افزود: حسابرس چشم و گوش هیأت امناست که باید به عنوان حافظ اموال دانشگاه عمل کند.

دکتر حسینی نیز از حسن اعتماد دکتر ولایتی در سپردن مسئولیت حسابرسی تشکر کرد و گفت: از زحمات دکتر فاضل سنقری که باعث ارتقا جایگاه و ماندگار شدن شدن حوزه حسابرسی شدند قدردانی می کنم.
 
وی با بیان اینکه سیستم های کنترل داخلی، دانشگاه را تقویت می کند، افزود: تمامی سعی بنده و همکارانم این خواهد بود که ضمن حفظ دستاوردهای ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف گام برداریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.