اختصاص مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی لامرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق ۹۰ درصدی برای سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد خبر داد.

اختصاص مشوق‌های ویژه برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی لامردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از شهرک‌های صنعتی لامرد، مهمترین نیاز زیرساختی در شهرک‌های صنعتی انرژی بر و ناحیه نیرایی لامرد را تامین پایدار آب اعلام کرد و گفت: باید با تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، این موضوع برطرف شود.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ناحیه صنعتی نیرایی دارای چاه آب آشامیدنی است، افزود: بخشی از آب این چاه توسط آبفای روستایی به روستا‌های مجاور اختصاص یافته و این موضوع سبب شده بخش صنعت دچار مشکل شود که امیدواریم در این زمینه آبفای روستایی به تعهدات خود در زمینه تامین آب روستا‌ها از منابع دیگر اقدام و زمینه آب بخش صنعت فراهم شود.

فتوحی با بیان اینکه این شرکت تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال نیز به منظور اجرای خط انتقال آب شهرک صنعتی انرژی بر هزینه کرده است، ادامه داد: در این زمینه نیز امیدواریم سایر دستگاه‌های تامین کننده زیرساخت‌های شهرک صنعتی به تعهدات خود عمل کنند تا مهمترین مانع جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی انرژی بر رفع شود.

فتوحی با اشاره به ایجاد سه شهرک صنعتی در شهرستان لامرد، گفت: زیرساخت‌های مناسبی در این شهرستان در قالب شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی فراهم شده و در مجموع بیش از هزار و ۱۲۳ هکتار زمین در قالب سه شهرک برای صنایع در نظر گرفته شده که در فاز نخست، بالغ بر ۲۷۰ هکتار آن صنعتی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۱ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی لامرد و انرژی برو نیز ناحیه صنعتی نیرایی با متقاضیان منعقد شده است، گفت: تا به‌حال ۲۳ واحد با اشتغالزایی ۴۰۸ نفر در مرحله فعالیت است.

فتوحی با یادآوری اینکه ظرفیت واگذاری زمین در ۲ شهرک صنعتی لامرد و نیرایی در حال تکمیل است، گفت: به همین دلیل توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اختصاص مشوق ۹۰ درصدی برای سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی انرژی‌بر شهرستان لامرد خبر داد و گفت: تا پایان امسال با هدف جذب سرمایه‌گذار، افزایش تولید و رشد اشتغال، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین شهرک‌های کشور یاد و اضافه کرد: با راه‌اندازی شهرک صنعتی انرژی‌بر جنوب در لامرد، زیرساخت مناسبی برای استقرار صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فراهم شده است.

فتوحی گفت: ایجاد شهرک صنعتی صنایع انرژی‌بر لامرد با توجه به همجواری این شهرستان با منطقه پارس جنوبی و عسلویه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است.

به گفته‌ی این مقام مسئول شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد با بیش از یک هزار و ۸۳ هکتار مساحت یکی از وسیعترین شهرک‌های صنعتی استان فارس و کشور محسوب می‌شود که از افق مناسبی برای استقرار و فعالیت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار است.

فتوحی افزود: شهرک صنایع انرژی‌بر لامرد ظرفیت استقرار ۴۰۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال زایی ۲۰ هزار نفر را دارد؛ لذا با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران و رونق این شهرک، با استناد به مصوبه هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سهم نقدی قیمت حق انتفاع اراضی آن به ۵ درصد کاهش یافته و باقیمانده مبلغ نیز در اقساط ۴۸ ماهه از سرمایه‌گذار متقاضی اخذ می‌شود مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: درصورت بهره‌برداری از واحد صنعتی و ایجاد اشتغال نیز تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی در این شهرک صنعتی به سرمایه گذاران بازگردانده می‌شود.

بر اساس این گزارش، شهرک صنعتی لامرد با ۲۰ هکتار وسعت، ظرفیت استقرار ۳۴ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۴۹۲ نفر را دارد.

همچنین در ناحیه صنعتی نیرایی نیز با ۲۰ هکتار وسعت، ظرفیت استقرار ۶۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۳۲۴ نفر به وجود آمده است.

شهرستان لامرد در ۳۷۴ کیلومتری جنوب شیراز است
انتهای پیام/ر

تامین پایدار آب در شهرک‌های صنعتی لامرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار