معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از کمبود 100 معلم تربیت بدنی در این استان خبر داد.

کمبود معلم تربیت بدنی درمدارس همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالله جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در حال حاضر با وجود 750 معلم تربیت بدنی با کمبود 100 نیرو مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با طرح آموزشی آموزگاران پایه تربیت بدنی، اظهار کرد: در این طرح باید به سه موضوع ابزار، نیروی انسانی، برنامه و محتوا توجه ای ویژه‌ای داشت.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه این تفکر که در دوره ابتدایی نیاز به معلمان و آموزگاران تربیت بدنی ضروری نیست، مشکلات و مسائل متعددی را برای ما به وجود آورده است، عنوان کرد: در سال 89 از نیروهایی که به جمع معلمان ما پیوستند 40 درصد آموزگار بودند.

جعفری با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم که این آموزگاران از مقطع ابتدایی خارج نشوند، تصریح کرد: از مسوولان ذی‌ربط در حوزه آموزش ابتدایی درخواست کردیم که از خروج این نیروها که برای آموزگاری استخدام شدند جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ما در حد بضاعت اولویت را به آموزگاران درس تربیت بدنی خواهیم داد و هر جا با کمبود مواجه شدیم آموزگاران ما این وظیفه را بر عهده خواهند داشت، افزود: البته باید به آموزگاران پایه آموزش و آگاهی لازم داده شود چراکه کوچکترین کوتاهی در ارائه آموزش‌های مناسب می‌تواند منجر به بروز حوادثی شود که تبعاتی را در آینده به همراه خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه امیدواریم با توجه به توانمندی‌های استان در انجام برنامه‌های تیمی و مشترک، شاهد برگزاری دوره‌های با کیفیتی باشیم، خاطرنشان کرد: جدول اجرایی برای این 40 ساعت دوره آموزشی (ضمن خدمت) پیش‌بینی شده و در قسمت محتوای آموزشی و نیروی انسانی مسئله خاصی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزشی آموزگاران پایه درس تربیت بدنی کاری ارزشمند و پسندیده است که باید مجموعه استان کمک کنند تا به بهترین شکل انجام شود، عنوان کرد: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم تا ساختار دوره‌ها در تمام سطح استان به صورت یکنواخت و با کیفیت بالا برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان ادامه داد:افزایش نشاط و سواد حرکتی، حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی را از اهداف معاونت تربیت بدنی دانست و ادامه داد: توجه به تربیت بدنی نسبت به گذشته بهتر شده است.

جعفری ادامه داد: برنامه‌محوری یکی از ویژگی‌های معاونت تربیت بدنی است که با استفاده از ظرفیت‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف یاری کند.

انتهای پیام/ب

کمبود 100 معلم تربیت بدنی در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.