نماینده، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: ذابحین شرعی نیز باید در کنار ناظرین بهداشتی دامپزشکی بر روند کشتار نظارت لازم وکافی را داشته باشند.

کارگاه آموزشی آشنایی با احکام شرعی ذبح در فریمان برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام محمدحسن شورورزی با بیان این که در تمامی کشتارگاه‌های خراسان رضوی ناظران ذبح شرعی بر روند کشتار نظارت شرعی دارند، افزود: با وجود فعالیت ناظرین شرعی و رعایت تمام مسائل شرعی برای ذبح و مسائل بهداشتی در روند کشتار دام و طیور مردم می‌توانند با اطمینان خاطر گوشت و فراورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر و مجاز تهیه و مصرف کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی فریمان نیز در این جلسه آموزشی مهم‌ترین راه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را مصرف خام فرآورده‌های دامی از جمله لبنیات دانست و تصریح کرد: شهروندان باید از استفاده فرآورده‌های لبنی تهیه شده از شیر خام یا شیری که به خوبی جوشیده نشده به خصوص پنیر محلی، خامه، سرشیر، بستنی اجتناب کنند.

باغبان نژاد گفت: انتقال بیماری به انسان بستگی به نحوه نگهداری و رعایت شرایط بهداشتی دارد در واقع همانطور که انسان بهداشت خود را رعایت، درباره حیوان نیز باید به همین صورت رفتار کرد و به‌ویژه واکسن‌های آن را به موقع زد.

وی افزود: جمع آوری و دفن بهداشتی مستمر زباله از محیط زندگی، جمع آوری و دفن فضولات و کود‌های حیوانی از محل زندگی انسان و دام را از جمله اقدامات موثر برای پیشگیری از انتقال بیماری به انسان است.

گفتنی است این کارگاه آموزشی مورد استقبال ائمه جماعات و روحانیون فریمان قرار گرفت و خواستار استمرار این جلسات شدند.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

مصرف خام فرآورده‌های دامی مهم‌ترین راه انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.