استانداران خوزستان و بصره عراق در منطقه آزاد اروند پای میز مذاکره نشستند و راهکارهای تبادلات فرهنگی و تجاری را بررسی کردند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان  در نشست مشترک استانداران خوزستان و بصره عراق گفت: بین دو استان بصره و خوزستان، روابط برادرانه و خویشاوندی برقرار است, بدون شک اینگونه دیدارها سبب بهبود و تحکیم روابط مشترک خواهد شد.

وی افزود: در حوزه های زیرساختی تفاهماتی بین دو کشور وجود دارد که امیدواریم پس از این دیدار عملیاتی شود.

استاندار خوزستان  به بدهی یک میلیارد دلاری عراق به جمهوری اسلامی ایران در بخش برق اشاره کرد  و ابراز امیدواری کرد : با پرداخت بدهی برق از سوی کشور عراق هزینه های نگهداری نیروگاه ها و خطوط انتقال تامین شود و صادرات برق دوباره از سرگرفته شود.

شریعتی  گفت : هم اکنون در حال احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاواتی در منطقه آزاد اروند هستیم، همچنین ساخت چندین نیروگاه در سایر شهرهای استان مراحل عملیاتی شدن را طی می کنند، بهره برداری از این طرح ها هم سبب پایدار شدن برق خوزستان می شود و هم صادرات به عراق را هموارتر می کند.

وی  پیشنهاد کرد: با توجه به بحث خشکسالی و شوری آب دو استان بصره و خوزستان, یک سد مشترک بر روی اروندرود احداث و از ورود آب شور خلیج فارس به این رودخانه مشترک جلوگیری شود.

انتهای پیام/ د

تبادلات فرهنگی وتجاری

برچسب ها: عراق ، شبکه برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.