عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اگر در جامعه آسیب‌ها بسیار باشند دانش‌آموز نیز نمی‌تواند خود را از آن مصون دارد.

محمد بیرانوندی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار‌ها بیش از یک‌میلیون دانش‌آموز با آسیب‌های اجتماعی رو به رو هستند، گفت: اگرچه آموزش و پرورش نقش عمده‌ای در تعاملات مثبت و منفی در جامعه دارد، اما نباید دلیل تمامی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی میان نوجوانان و جوانان را در این مجموعه جستجو کرد چراکه بستر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... جامعه ایران بر این مهم اثرگذار است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در جامعه آسیب‌ها بسیار باشند دانش‌آموز نیز نمی‌تواند خود را از آن مصون دارد، ادامه داد: بنابراین باید بستر را نیز در نظر گرفت؛ متاسفانه آموزش و پرورش در یک بستر ویروسی قرار دارد که نتوانسته است بر آن فائق شود، روش‌های تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش برای ممانعت از گرایش دانش‌آموزان به سمت آسیب‌های اجتماعی، قدیمی و ناکارآمد شده‌اند.

وی معتقد است آموزش‌های مداوم، افزایش آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با استفاده از مشاوران تربیتی، تفریحات سالم، ورزش و... می‌توانند در کاهش این آسیب‌ها تاثیر بسزایی داشته باشند، اما در نهایت باید تمامی جامعه را به سمت سالم‌سازی برد.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین مسیر کار پرورشی و تربیتی را در ایران مشخص کرده است لذا مسئولان باید به آن توجه کنند، افزود: کار پرورشی در این ایام راحت نیست چراکه زمانی فقط تلویزیون و رادیو اطلاع‌رسانی را در دست داشتند، اما امروزه هزاران سایت، کانال و شبکه در حال پمپاژ اطلاعات غیراخلاقی و دروغ هستند و نوجوانان و جوانان را مخاطب اصلی خود قرار داده‌اند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس باید کمک کند تا حوزه پرورشی در مدارس تقویت شود لذا آمادگی داریم، اصلاحات قوانین با مشورت مدیران آموزش و پرورش صورت گیرد.

به نقل از پایگاه خبری یافته

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.