وجود ۴۶ آموزشگاه تخریبی در شهرستان دلفان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلفان گفت: ۴۶ آموزشگاه تخریبی فرسوده و قدیمی با عمر بیش از ۴۰ سال در این شهرستان وجود دارد که دانش آموزان با ترس و دلهره در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی تیموری ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلفان گفت: ۴۲ آموزشگاه از این مدارس تخریبی در روستا‌ها و چهار آموزشگاه در سطح شهر هستند که در مجموع شامل ۱۸۳ کلاس درس می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۴۹ آموزشگاه کانکس در دلفان اظهار داشت: ۲۲ آموزشگاه نیز در سطح شهرستان نیازمند مقاوم سازی هستند.

مدیر آموزش و پرورش دلفان با انتقاد از جذب نشدن کامل اعتبارات عمرانی سال ۹۷ گفت: بیش از ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۹۶ برای خرید تجهیزات، تعمیرات و ساخت طرح‌های آموزشی پیش بینی شده بود که باید گفت: هیچ گونه فعالیت عمرانی توسط اداره کل توسعه و نوسازی مدارس لرستان در ساخت طرح‌های نیمه تمام مشاهده نشد.

وی افزود: بیش از ۶ طرح آموزشی نیمه تمام در شهرستان دلفان وجود دارد که به دلیل نبود اعتبار تعطیل شده اند.

تیموری گفت: ۲۹۵ مکان آموزشی در شهرستان دلفان وجود دارد که از این تعداد ۳۴ مکان در شهر نورآباد و مابقی در روستا‌های این شهرستان واقع شده است.

وی افزود: با اعتبارات عمرانی سالانه امیدی به حل مشکلات مکان‌های آموزشی نیست لذا مسئولان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان باید توجه بیشتری به شهرستان محروم دلفان داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش دلفان تجاری سازی برخی از مکان‌های آموزشی را یکی از رویکرد‌های ایجاد منابع اعتباری جدید عنوان کرد و گفت: مصوباتی در خصوص تجاری سازی زمین‌های مدارس شهید سهمیه و شهید کیانوش در شورای آموزش و پرورش داشته ایم که امیدواریم بتوانیم با این اقدام درآمد جدیدی برای این شهرستان ایجاد کنیم.

آموزش و پرورش دلفان ۲۴ هزار دانش آموز، یکهزارو ۸۵۰ فرهنگی و ۲۹۵ آموزشگاه در قالب یکهزار و ۷۵ کلاس درس دارد.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده است.

انتهای پیام/د

۴۶ آموزشگاه تخریبی در دلفان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.