رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: آتش بس موقت میان دولت و طالبان می‌توانست به صورت بهتری مدیریت شود.

عبدالله: آتش بس باید به شکل بهتری مدیریت می شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: آتش بس موقت میان دولت و طالبان در روزهای عید سعید فطر می‌توانست به صورت بهتری مدیریت شود.

وی آتش بس با گروه طالبان را موجب تشویش و نگرانی مردم عنوان کرد و تاکید نمود: آتش بس و تمدید یک جانبه آن از سوی دولت، باید به گونه بهتری مدیریت می شد تا نگرانی‌های مردم را در این باره کاهش دهد.

رئیس اجرائی دولت افزود: قبل از شروع آتش بس، باید یک برنامه عمل ساخته می‌شد و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در جریان جزئیات این برنامه قرار داده می‌شدند تا آتش‌بس به گونه بهتر مدیریت شود؛ همچنین مردم افغانستان نیز باید از طریق برنامه‌های اطلاع رسانی دولت در جریان قرار می گرفتند و با قشر سیاسی خارج از دولت نیز مشورت می شد.

وی هرچند که برقراری آتش بس موقت 3 روزه میان دولت و طالبان را دستاوردی در مسیر پایان جنگ عنوان کرد اما تاکید نمود که برخی نقیصه ها در این آتش‌بس وجود داشت که نگرانی و تشویش مردم را بر انگیخته است.

یادآوری می کنیم که دولت افغانستان از ۲۷ ماه مبارک رمضان تا روز سوم عید فطر را آتش بس موقت با طالبان اعلام کرد و سپس این آتش بس را برای ده روز دیگر تمدید نمود، اما طالبان که تنها در سه روز عید آتش بس کرده بودند، در پایان روز آخر عید از آغاز مجدد عملیات خود خبر دادند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار