شهر مشهد و حرم مطهررضوی در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) دختر گرامی امام موسی بن جعفر (ع) و خواهر بزرگوار امام رضا (ع) غرق در جشن و نور و سرور شده است.

حرم امام رضا(ع) غرق در نور و سرور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حرم نورانی حضرت رضا (ع) در روز میلاد کریمه اهل بیت (س) به طرز باشکوهی آذین بندی شده بود و هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات (ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین‏های جشن و سرور، این میلاد خجسته را به یکدیگر تبریک می‎گویند.

دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء آیین نقاره‏ زنی با حضور خادمان این بارگاه ملکوتی و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد و حال و هوای غیر قابل توصیفی را در فضای صحن انقلاب، آزادی و بست نواب ایجاد کرد.

به همین مناسبت، ویژه برنامه با عظمتی با عنوان «شکوه رضوان» در صحن جامع رضوی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.
 
در این برنامه حجت الاسلام عباس فرازی ‏نیا به ایراد سخنرانی و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

حجت الاسلام فرازی‏ نیا در این برنامه با اشاره به اینکه امام رضا (ع) کریمه اهل‏ بیت (س) را معصومه نامیدند، گفت: عصمت به سه گونه است، اولین آن عصمتی است که در کودکان وجود دارد، ولی با گذر زمان و حب به‏ دنیا و مادیات این عصمت کم رنگ می‏شود، عصمت دوم، عصمت اعطائی است که خدای متعال به اهل بیت (ع) عنایت می‏کند و، اما سومین آن عصمت اکتسابی است که افرادی، چون حضرت معصومه (س) و حضرت عباس (ع) به آن دست یافتند.

این استاد حوزه افزود: حضرت معصومه (س) یک عالمه بودند، اخبار زیادی از دوران زندگانی ایشان وجود دارد که بیانگر عالمه و دانشمند بودن این بانوی کریمه دارد. حضرت معصومه (س) در زمان حیات‏شان به سوالات خیلی از دانشمندان و علما پاسخ می‏دادند.

وی تصریح کرد:حضور وی در کنار پدری همچون امام موسی بن جعفر (ع) و برادری، چون حضرت رضا (ع) که از علم «لدنی» برخوردار بودند، سبب شد فاطمه معصومه (ع) از نظر علمی و آگاهی به مسائل دینی و معارف اسلامی اعم از احکام و اخلاق در حد بالایی از رشد علمی برسد تا آنجا که گاهی با نبود پدر بزرگوارش به پرسش‌های دینی و فقهی شیعیان پاسخ می‌داد.

حجت الاسلام فرازی‏ نیا تصریح کرد: امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند که خداوند حرمی دارد که مکه است و حضرت رسول (ص) حرمی دارد که مدینه است و امیرالمؤمنین (ع) حرمی دارد که کوفه است و ما اهل بیت حرمی داریم که قم است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

جشن وشادمانی در روز میلاد حضرت معصومه (س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.