به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیمه کردن کارگران از جمله وظایفی است که بر عهده کارفرمایان است. چنانچه در روز اول شروع کار، کارفرمایی نسبت به بیمه کردن کارگر خود اقدام نکند، کارگر میتواند در این باره به مراجع حل اختلاف وزرات کار شکایت کند.
طبق قوانین جاری سازمان تامین اجتماعی، هر کارگر حقوق بگیر باید میزان 7 درصد از حقوق دریافتی خود را بابت استفاده از مزایای تأمین اجتماعی و بازنشستگی پرداخت کند.
بیشتر بخوانید: مدت مرخصی استعلاجی جزء سابقه حق بیمه محسوب میشود؟
این مبلغ به همراه 23 درصد حق بیمه سهم کارفرما هر ماه طبق لیستی توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی ارسال میشود، در صورت تأخیر، کارفرما مشمول جریمه دیرکرد میشود.
انتهای پیام/