بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای برگزاری در پاییز ۹۷ فراخوان داد.

فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شدبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برای برگزاری در پاییز ۹۷ فراخوان خود را برای ۸ بخش تخصصی تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی منتشر کرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی ایران «بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» را با شعار " کودک و حقوق اجتماعی " برگزار می‌کند.

شعار جشنواره امسال با هدف تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین انتخاب شده است.

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در مقدمه این فراخوان نوشته است:

«جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیست و پنج ساله شد. به پایان یک ربع قرن عمر جشنواره نزدیک شده ایم و برای برگزاری بهتر و باشکوه ­تر این جشن بزرگ، آرزو و امیدواری زیادی داریم. امیدواریم که امکانات موجود این دوره به این رویداد هنری شیرینی و حلاوت بخشد.

بیش از هرچیز می‌خواهم انگیزه‌هایتان را از آغاز ورود به دنیای نمایش برای کودکان و نوجوانان به یاد بیاورید. این شما بوده‌اید که جشنواره را خلق کرده و برای پربارشدن سال به سال آن دقت و تلاش داشته و کیفیت کار‌های هنری شما زینت‌بخش جشنواره بوده است. جشنواره کودک و نوجوان مدیون حضور شما بوده و حیات این رویداد هنری متاثر از اندیشه و کار عاشقانه شما دوستداران کودکی بوده است. از این منظر شما مستقل هستید نه وابسته به جشنواره.

می‌خواهم از شما هنرمندان فعال تئاتر کودک و نوجوان دعوت کنم بیایید وابستگی‌هایی که در طول بیست و چهار دوره گذشته به خودمان تحمیل کرده ایم، آرام آرام کنار بگذاریم تا بتوانیم چگونگی وجود این جشنواره را از نگاهی گسترده‌تر ببینیم. این ما خانواده تئاتر کودک و نوجوان هستیم که به این جشنواره هویت می‌بخشیم. بیایید این هویت را بازیابی کنیم و از نو شروع کنیم. فرزندان ایران زمین به هنر شما چشم دارند و ما برای شادی و امید بچه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ربع قرن جشن و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مبارک باد.»

در این فراخوان شرح کامل شرایط حضور آثار هنرمندان در ۸ بخش تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به طور مجزا تشریح شده است و تاکید شده کیفیت هنری آثار متقاضی و مضامینی، چون اخلاق اجتماعی و خانوادگی، سنت‌های دین مبین اسلام، مهرودوستی، فرهنگ اصیل اسلامی_ ایرانی، نشاط و امید، توجه به محیط زندگی و مضامین آموزشی و تربیتی کودک و نوجوان ملاک و اولویت‌های انتخاب و پذیرش آثار خواهد بود.

مهلت ارسال طرح و ایده اجرایی بخش تئاتر خردسالان و تئاتر خیابانی تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه، مهلت ارسال آثارمتقاضی مسابقه نمایشنامه نویسی مرحله نخست تا تاریخ ۱۰ شهریور ماه، مهلت ارسال لوح فشرده نمایش‌های متقاضی بخش­های تئاتر کودک و نوجوان تا تاریخ ۵ مهر ماه اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار