به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخصترین بند همکاری این تفاهم نامه استفاده از یک شیوه جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات برای جذب سرمایه جمعی است که زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد را فراهم میکند.
بر اساس این گزارش، در این شیوه هر شخص حقیقی یا حقوقی به تناسب توان مالی مبلغی را برای اجرای ایدههای نویی که در مسیر تحقق امور خیریه باشد اختصاص میدهد تا سرمایه مورد نظر صاحب ایده آماده شود و بدین تربیت چرخهای از حمایتهای کوچک از طریق تکنیک مشهور به کراودفاندینگ یا همان تامین جذب سرمایه جمعی به وجود آید.
شیوه جذب سرمایه جمعی که عموما برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در ایدههای نو مناسب است به چهار شکل، روش پاداش محور، روش خیریه، روش وام دادن و روش مشارکتی در دنیا رواج دارد و هر روز گسترش میباید که در این تفاهم نامه از روش خیریه استفاده میشود.
با توجه به ماموریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه کسب و کارهای نوپا مبتنی بر فناوری اطلاعات و ماموریت کمیته امداد امام خمینی برای جذب خیریه و اختصاص آن برای توسعه کسب و کار افراد بی بضاعت این مدل تنها توسط مشارکت و همافزایی این دو نهاد ممکن بود و بدین سبب تفاهم نامه همکاری و مشارکت برای بهره مندی از ظرفیتهای موجود جهت توانمندی مددجویان مستعد مورد حمایت در بستر ICT به مدت سه سال میان این دو مجموعه منعقد میشود.
تصاویر بیشتر را در اینجا ببینید: امضای تفاهم نامه میان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)
انتهای پیام/