رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون کشورش تاکید کرد بازرگانان خواهان عادی شدن روابط روسیه و آمریکا هستند.

مذاکره پوتین و ترامپ در خصوص روابط اقتصادی مسکو-واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون کشورش تاکید کرد بازرگانان خواهان عادی شدن روابط روسیه و آمریکا هستند.

پوتین گفت اوضاع کنونی روابط اقتصادی میان روسیه و آمریکا یکی از موضوعات اصلی مذاکرات وی با رئیس جمهور آمریکا در هلسینکی، پایتخت فنلاند بوده است.

پوتین با بیان اینکه در این اجلاس درباره تحریم ها نیز مذاکراتی انجام شده است، تاکید کرد دو طرف توافق کرده اند کمیته ای متشکل از بازرگانان دو کشور تشکیل شود تا درباره راه های ارتقای روابط دو کشور در حوزه اقتصادی بررسی های لازم را انجام دهند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت سطح روابط اقتصادی بین روسیه و آمریکا از موضوعات اصلی مذاکراتش با رئیس جمهور آمریکا بوده است. "من در این نشست به برخی آمار اشاره کردم. به عنوان مثال یادآور شدم که فروش کالاهای ساخت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بازار روسیه بالغ بر 100 میلیارد دلار می شود که به این رقم 50 میلیارد دلار خدمات را هم باید افزود. فروش کالاها و خدمات چینی نیز به ترتیب بالغ بر 50 میلیارد دلار و 7 میلیارد دلار می شود و این درحالی است که این رقم برای فروش کالاها و خدمات آمریکا در بازار روسیه به ترتیب 12 میلیارد دلار و 5 میلیارد دلار است.

پوتین تاکید کرد: این نتیجه تحریم هاست. این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

انتهای پیام/

مصاحبه ولادیمیر پوتین با شبکه یک تلویزیون روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار