امام جمعه تبریز گفت :ریشه کنی فقر و فساد خواسته جدی مردم از مسئولان و فساد اولویت اول جامعه است .

ریشه کنی فساد خواسته جدی مردم از مسئولانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز گفت : ریشه کنی فقر و فساد خواسته جدی مردم از مسئولان و فساد اولویت اول جامعه است و رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر ضرورت رسیدگی به گله و شکایت مردم و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی تأکید کرده اند.


وی گفت : مسئولان سه قوه باید دست در دست هم بدهند تا عدالت اجتماعی احیا و فقر و فساد ریشه‌ کن شود.


خطیب نماز جمعه تبریز مقابله با توطئه اقتصادی دشمن را وظیفه مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد : در شرایط کنونی توده‌ های مردم باید از اسراف و ولخرجی بپرهیزند و افرادی هم که دارای امکانات مالی هستند نقدینگی خود را به سمت تولید هدایت کنند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.
حجت الاسلام و المسلمین آل‌ هاشم اضافه کرد: کسانی که در تجارت برون مرزی هستند مراقب باشند تا اجناسی که در داخل تولید می‌شود یا امکان فراهم شدن آن وجود دارد وارد کشور نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها به تصویب لایحه جنجالی و نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی مبنی بر واگذاری کل سرزمین فلسطین به اشغالگران ، محروم کردن فلسطینیان از تمام حقوق انسانی و شهروندی خود و جایگزینی زبان عبری به جای عربی اشاره کرد و گفت : بر اساس این لایحه قدس قبله اول مسلمانان پایتخت رژیم صهیونیستی شده و توسعه شهرک های صهیونیست نشین رسمیت خواهد یافت.


وی افزود : آمریکا ، رژیم صهیونیستی و برخی حکام سازشکار عرب تعیین کننده سرنوشت فلسطینیان نیستند و قدس شریف قبله اول مسلمانان است و جهان اسلام تن به سازش نخواهد داد.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه ها با اشاره به سفر مشاور رهبر معظم انقلاب به روسیه گفت : سفر آقای ولایتی به این کشور حامل پیام بزرگی بود به طوری که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌ گران این سفر را راهبردی و تاریخی ارزیابی کردند چرا که اولین گام برای توسعه روابط بین سه قدرت مهم اقتصادی روسیه، چین و هند است.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران انگیره و توان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت‌ ها را دارد افزود: این سه کشور عقیده دارند که ایران نقش مهمی در مثلث امنیت منطقه ایفا می کند.


نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به کمبود منابع آبی در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد : با روند فعلی مصرف ، سال آینده به معنای واقعی دچار بحران کمبود آب خواهیم شد.


وی همچنین سالروز میلاد ثامن الائمه امام رضا علیه السلام را تبریک گفت و افزود : تبیین سیر و سلوک متمایز این امام بزرگوار ، شناساندن جایگاه ارزشمند ایشان ، بیان اقدامات اساسی امام رضا علیه السلام در پاسخ به سوالات و شبهات سیاسی اجتماعی باید در جامعه ضروری است و باید از آن ها الگو گیری شود.


در نماز جمعه امروز از حافظان کل قرآن کریم خواهران 14 و 11 ساله فاطمه و زهرا ایمان یار تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

 

ریشه کنی فساد خواسته جدی مردم از مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.