سرپرست استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت تبیین نقش استاندارد در سلامت کالا‌های مصرفی تاکید کرد.

تراب محمدی در جلسه شورای استاندارد استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش استاندارد در کالا‌های مصرفی گفت: در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این مهم با کمک صداوسیما با رویکرد فضای مجازی، اطلاع رسانی و تولید محتوای بهتر امکان‌پذیر است.

وی افزود: استانداردسازی کالا‌ها و حفظ ایمنی و سلامتی مردم ضروری و جزو اولویت‌هاست که لازم است دستگاه‌های اجرایی در مسیر استانداردسازی حرکت کنند.

تراب محمدی با بیان ضرورت هماهنگی بین بخش‌های اقتصادی و صنعتی با هم افزود: ایجاد مشکل و وقفه در کار هر کدام از بخش‌ها فعالیت‌های مربوط به سایر حوزه‌ها را نیز با اخلال روبرو می‌کند لذا از اداره کل استاندارد استان به عنوان یکی از دستگاه‌های نظارتی انتظار می‌رود یاریگر واحد‌های تولیدی و خدماتی برای بهبود و ارتقای کیفیت کالا و خدمات و صادرات و واردات باشد.

وی گفت: استانداردسازی محصولات و خدمات منجر به افزایش سطح رضایتمندی مردم می‌شود که لازمه تحقق این امر عملیاتی‌شدن برنامه‌هاست.

مدیرکل استاندارد استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ارتقای نظام کیفیت در محصولات تولیدی و خدماتی و برنامه‌های ابلاغی گفت: زمینه اصلی فعالیت سازمان ملی استاندارد شامل حوزه‌های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، ارزیابی خدمات، اندازه‌شناسی، تایید صلاحیت و حلال است.

 صحرایی با بیان اینکه برنامه‌های ابلاغی به صورت کامل تحقق پیدا کرده است به طرح‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه مصوبات جلسه اسفند ماه شورای استاندارد، وضعیت صدور نشان حلال، وضعیت اجرایی اجباری استاندارد خوراک دام، خدمات و راه‌اندازی آزمایشگاه نفتی بررسی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار