علیزاده گفت: چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان با حضور ۲۱۰۰ دختر از امروز در ۱۱ رشته ورزشی آغاز شد.

آغاز رقابت المیپاد ورزشی با حضور ۲۱۰۰ دانشجوی دخترمحمدحسین علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و کنکور گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تشریح برنامه‌های چهارمین المپیاد دانشجویی وزارت علوم به میزبانی دانشگاه شیراز پرداخت و گفت: چهاردهمین المپیاد ورزشی موسسات آموزشی عالی کشور به میزبانی دانشگاه شیراز ازامروز ۲۹ تیر تا ۵ مرداد ماه در یازده رشته ورزشی با حضور ۲۱۰۰ دانشجو دختر عصر امروز برگزار می شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در درخصوص مسابقات پسران دانشجو افزود: رقابت‌های پسران نیز از ۱۰ مردادماه ۹۷ با شرکت ۲هزار دانشجو در ۱۴ رشته ورزشی آغاز می‌شود که برای آنان نیز آئین گشایش و اختتامیه خواهیم داشت.

علیزاده تصریح کرد: دختران دانشجو در ۱۱ رشته هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، تکواندو، شنا و تیراندازی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

المپیاد ورزشی دانشجویان پسر در ۱۴ رشته

وی ادامه داد:پسران دانشجو در ۱۴ رشته فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، جودو، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو و شنا به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم بیان کرد: ۳۰۰ داور نیز این مسابقات را داوری می‌کنند و دانشجویان داوطلب نیز در برگزاری المپیاد همکاری دارند.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه شیراز و استان فارس که حاصل ارزیابی و بررسی تیم کارشناسی وزارتی بوده و مطلوب ارزیابی شده است.

علیزاده افزود: در این دوره از المپیاد ورزشی رشد ۳۰ درصدی دانشجویان شرکت کننده را شاهد هستیم و دانشجویان ۹۶ دانشگاه در بخش دختران و ۱۰۶ دانشگاه در بخش پسران شرکت می‌کنند.

حافظ خوانی و بازدید از اماکن تاریخی برای دانشجویان

وی در ادامه به اجرای برنامه های فرهنگی برای این دانشجویان اشاره کرد و یادآورشد: به دلیل اینکه این شهر از لحاظ  مباحث فرهنگی دارای پیشینه خوبی است برای دانشجویان برنامه هایی نظیر حافظ خوانی، بازدید از تخت جمشید و آرامگاه شیراز در نظر گرفته ایم.

لازم به ذکر است؛ این المپیاد دقایقی دیگر کار خود را در بخش دختران آغاز بکار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.