نماینده مجلس خبرگان گفت: حاج آقا تهرانی مردی فاضل و مهذب بود که از نظر علمی و تقوایی، شخصیتی ممتاز به شمار می‌آمد.

حاج آقا تهرانی از نظر علمی و تقوایی شخصیتی ممتاز به شمار می آمدآیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان‌ رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله شیخ مرتضی تهرانی، اظهار کرد: حاج آقا تهرانی همانند برادرش مرحوم مجتبی تهرانی مردی فاضل و  مهذب بود که از نظر علمی و تقوایی،‌ شخصیتی ممتاز به شمار می‌ آمد.

وی ادامه داد: آیت الله تهرانی از شاگردان حضرت امام(ره) و مرحوم آقای بروجردی بود و برادر بزرگوارش حاج آقا مجتبی تهرانی دارای کلاسی داشت که از هر نقطه تهران برای تعلیم درس اخلاقش شرکت می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: حاج آقا تهرانی به این شکل در تدریس مانند برادرش نبوده، لذا شخصیت علمی‌ این عالم فرزانه بروز و ظهور چشمگیری نداشت.

آیت‌الله مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: وی در عین حال که کمتر با مردم مراوده و نشست و برخواست انجام می داد ولی در جمع خواص شخصیتی مشهور به حساب می آمد، زیرا عالمی وارسته بود. به نظرم می‌توان این عالم ربانی را مانند مرحوم حاج آقا مجتبی از نظر علمی فردی بسیار والا مقام دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار