همایش تبیین روش‌های صادرات کالا به روسیه، در شهرک صنعتی شهرکرد برگزار شد.

همایش تبیین روش‌های صادرات به روسیه در شهرکردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همایش یک روزه‌ تبیین روش‌های صادرات کالا به روسیه با حضور مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از مسئولان چهارمحال و بختیاری، در مرکز خدمات فن‌آوری و کسب‌ و‌ کار شهرک صنعتی شهرکرد برگزار شد.
 
سید مجتبی موسویان مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در این همایش گفت: یکی از بازار‌های مهم برای توسعه روابط تجاری، کشور روسیه است که با توجه به روابط مطلوب سیاسی، فرصت مناسبی برای صادرکنندگان ایرانی به شمار می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه دولت، تعامل تجاری با کشور‌های شمالی روسیه، آسیای میانه و قفقاز می‎باشد، هر چند ایران به علت نداشتن شرکت‌های بزرگ تجاری، بهره لازم از این بازار مهم صادراتی را نبرده است.
 
موسویان اضافه کرد: بازرگانان ایرانی باید برای حضور موفق در بازار‌های صادراتی، با تشکیل کنسرسیوم‌های تجاری، از شرایط صادرات و واردات کشور‌های مقصد، اطلاعات به‌روز کسب کنند.

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌ها و برنامه ریزی برای بهره‌گیری از آن‌ها جهت توسعه صادرات از جمله خدمات تخصصی دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران برای حمایت از بنگاه‌های فعال ایرانی در بازار‌های هدف است.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری آماده واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌باشد.
 
انتهای پیام/خ

تشکیل کنسرسیوم‌های تجاری برای بازرگانان ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار