استاندار گیلان بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی به کشاورزان و کاهش نگرانی‌ها در تأمین آب زراعی استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان با اشاره به نگرانی‌های به وجود آمده در تأمین آب کشاورزی در ابتدای سال زراعی کنونی در نتیجه وقوع بحران آب در کشور گفت: علیرغم پیش بینی‌های ناخوشایند از وضعیت بارش‌ها در استان، مطابق درخواست کشاورزان عملیات رهاسازی آب همچون سال‌های گذشته انجام شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه‌های استان برای اطلاع رسانی به کشاورزان و کاهش نگرانی از کم آبی استفاده شد، افزود: خوشبختانه نزولات جوی فراتر از پیش بینی‌ها بود و با هم افزایی دستگاه‌های مختلف و همکاری کشاورزان مشکلات حوزه آب به حداقل رسید.

استاندار با اشاره به اینکه تامین آب مزارع گیلان از دو طریق سنتی و سد منجیل انجام می‌شود، اظهار داشت: اصلاح و تعبیه ایستگاه‌های پمپاژ و تاسیسات آب رسانی از جمله اقدامات صورت گرفته برای حمایت از کشاورزی در استان است.

سالاری همچنین لایروبی بیش از یک هزار کیلومتر از انهار استان را اقدامی بی سابقه خواند و گفت: اینکه منحصرا به سد منجیل اتکا کنیم اقدامی خطرناک است، از این رو برای رفع نگرانی‌ها در طولانی مدت باید از سایر منابع بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون احداث ۵ سد بزرگ در استان در دست اجرا است، یادآور شد: نقش آب بندان‌های گیلان به دلیل قدمت طولانی و عدم برخورداری از توجه مناسب در سال‌های گذشته تضعیف شده است.

استاندار گیلان از رایزنی با شورای معادن استان برای لایروبی آب بندان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال قادر به انجام عملیات لایروبی به حجم ۲۵۰ میلیون متر مکعب هستیم که بدین ترتیب بیش از ظرفیت سد شفارود به توان ذخیره آب در استان اضافه می‌شود.

سالاری افتتاح ۷ سد لاستیکی گیلان تا پایان امسال را قطعی اعلام و تصریح کرد: مجموع برنامه ریزی‌های صورت گرفته موجب کاهش نگرانی‌ها در رابطه با تامین آب کشاورزی استان در آینده می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

هم افزایی دستگاه‌ها و همکاری کشاورزان در حوزه آب زراعی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.